בן גביר וסמוטריץ'. ארכיון
בן גביר וסמוטריץ'. ארכיוןצילום: פלאש 90

עו"ד איתמר בן גביר, מראשי ''עוצמה יהודית'', מתכתש בימים האחרונים עם מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי וטוען כי נוהגים כלפיו בחוסר הגינות.

"הספינים לא מפסיקים לבוא. אני מעריך מאוד את בצלאל, הוא יודע לעבוד טוב על ספינים. יכול להיות שבסך הכל עושים איתנו סוג של משחק, כדי להביא אחרים. אני שומע אותו מדבר על אחדות ועל ויתורים ושמעתי גם את אופיר סופר מדבר על רצון לוותר, אז קדימה - תזוזו מקום".

בשיחה עם ערוץ 7 מוסיף בן גביר:"בסך הכל אנחנו רוצים שכל אחד יזוז מקום אחד. לא מדובר בבצלאל. אני רציתי שהוא יהיה שר בכיר בממשלה, תמכתי בזה, פעלתי בשביל זה והבאתי לו הרבה קולות. אנחנו מבקשים שאחרי בצלאל, כל אחד יוותר על האגו ויזוז מקום אחד לאחור. אני רק אומר: אני מאוד חושש שבצורה הזו הרב רפי יחזור לחלוצה ובצלאל לרגבים במקום להיות בכנסת. אני מתפלל שיעברו את אחוז החסימה אבל כרגע זה לא נראה כך".

כשהוא נשאל מדוע מפלגתו אינה מוכנה להתפשר הוא זועם. "על מי מדברים עם פשרות? עם המפלגה שהביאה הכי הרבה קולות וויתרה הכי הרבה? הרב רפי שר חינוך ובצלאל שר תחבורה - יש להם שישה חברי כנסת ומיליונים של שקלים - ומה לנו נשאר? כלום. על מה אתפשר? על מה שהובטח לי ולא קיבלתי?".

הוא מציין כי אם הימין החדש יהיה חלק מאיחוד מפלגות הימין, יהיה מקום מצידו להתפשר. "אנחנו באים למקום הזה בלי אגו וברור שאם יהיה חיבור גדול כולם יצטרכו לזוז. אני מאוד אשמח שיביאו את איילת ונפתלי, אבל כרגע - כשמדובר על שלוש מפלגות - אין שום סיבה שעוצמה יהודית לא תקבל את השליש שלה. לא יכול להיות שיהיה כאן רק גורם אחד שישלם ויפגעו בו. אני מצפה מכל מי שבא ורוממות החיבור בגרונו - שיקיים את זה.

''אני לא שוכח את הבקשות לחבר בצוות המו"מ ולא נותנים לנו, ואת הטלפונים של האנשים הכי קרובים לרב רפי שאומרים לי 'איתמר, למרות שיש הסכם אנחנו לא מתכוונים לקיים אותו'. אבל פני כרגע לעתיד ולחיבור גדול - רק בצורה הגונה. מי שיהיה הגון איתנו - יקבל אותנו. מי שלא, שילך לבד ונקווה שיעבור את אחוז החסימה".

בן גביר צולם השבוע יחד עם הזמר ופעיל הימין יואב 'הצל' אליאסי ועם ח"כ לשעבר אורן חזן מה שהעלה שמועות לפיהן הוא שוקל התמודדות איתם. "לא כל תמונה שלי אומרת שמחר בבוקר אני הולך עם מישהו ברשימה, אבל מצד שני אני לא פוסל אף אחד ורוצה ליצור חיבור גדול.

''יש לנו אחריות ואנחנו לא רוצים שאוסלו יחזור לכאן. אנחנו לא שוללים שום חיבור שיהיה בו מכנה אידיאולוגי משותף וגם קווים אדומים משותפים. אני לא שוכח שמדובר בבלוק טכני, אבל אם יש מכנה משותף, אני לא פוסל אף חיבור".

הוא מתייחס גם לדברי ראש הממשלה אתמול בחגיגות 40 שנים למועצה אזורית שומרון. "אני שמתי לב, שעם רוב הדברים שלו הזדהיתי. הבעיה היא שיש פער גדול בין הדיבורים למעשים. יש פער גדול בין להגיד שהוא בעד לפתח את השומרון ואז אתה נוסע בכבישים ורואה הקפאות בנייה. זה מוכיח לי שנתניהו חייב ימין גדול וחזק לצידו שישמור עליו. אם אנשים יצביעו רק לליכוד - אני לא בטוח שההבטחות של נתניהו יכולות להתקיים".