הרב רפי פרץ
הרב רפי פרץצילום: יוסי איפרגן, לע"מ

יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ מבהיר את דבריו בעקבות הסערה הפוליטית בעקבות תמיכתו בטיפול המרה לקהילה הלט"בית.

"לא טענתי שצריך לשלוח ילד או ילדה לטיפולי המרה. במהלך שנותיי כמחנך נפגשתי עם תלמידים שחשו מצוקה נוראית עם נטייתם המינית, ובחרו להיעזר באנשי מקצוע כדי לשנות את נטייתם. מה שאמרתי בראיון נאמר מתוך הכרות אישית שלי עם מקרים דומים", אמר פרץ.

"מערכת החינוך בישראל בראשותי תמשיך לקבל את כל ילדות וילדי ישראל באשר הם, ללא שום הבדלי של נטייה מינית. ככה גם הבהרתי בראיון".

הסערה החלה בעקבות ראיון שהעניק הרב פרץ לדנה וייס בחדשות 12 שבו אמר כי "אפשר לבצע טיפולי המרה" בהומואים ולסביות. "אני חושב שאפשר. אני יכול להגיד שיש לי היכרות עמוקה בנושא החינוך ואף עשיתי זאת".

הרב רפי פרץ נשאל על טיפולי המרהחדשות 12

פרץ נשאל על מערכת יחסיו עם הקהילה הגאה והשיב: "אני אומר את זה כשר חינוך וכאזרח במדינת ישראל, אני מכבד כל אדם , אני מודה שאני באופן אישי, רב בישראל, התורה שלנו אומרת לנו דברים אחרים".

הוא אף נשאל כיצד ינהג לכשייגש אליו תלמיד ויאמר שיש לו נטייה הומוסקסואלית. על כך השיב: "קודם כל אחבק אותו, אומר לו דברים חמים, בוא נחשוב, נלמד, נתבונן. הוא יכיר את עצמו היטב ואז הוא יחליט".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על דבריו של שר החינוך ואמר כי הדברים "אינם מקובלים עליי ואינם משקפים את עמדת הממשלה בראשותי. שוחחתי הערב עם הרב רפי פרץ שהבהיר את דבריו והדגיש כי מערכת החינוך הישראלית תמשיך לקבל את כל ילדות וילדי ישראל באשר הם, ללא שום הבדל של נטייה מינית".