שלי יחימוביץ'
שלי יחימוביץ'צילום: אסתי דזיובוב/TPS

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' הודיעה הערב כי היא נוטלת פסק זמן מהחיים הפוליטיים ואינה מתכוונת לרוץ לכנסת הבאה.

"מדובר בתהליך אישי ממושך ובהחלטה אישית ופרטית. מי שהכריע את הכף היה הבן שלי שאמר 'אני מרגיש שמיצית את היכולת שלך לשנות את השיח. אין ספק שאת יכולה עדיין לעשות טוב, אבל זה לא יהיה משנה מערכה כפי שהיה בעבר'", סיפרה יחימוביץ'.

היא כתבה בחשבון הטוויטר שלה, "אסירת תודה על הזכות שנתנה לי לחוקק למען הציבור ולשרת אותו ברוח אמונותי. מתה על הכנסת, אך עייפתי מהעונה הפוליטית הממושכת מדי, שהפכה להיות רעילה. זה יצר אצלי תחושת מועקה וחוסר תכלית. בעבר הייתי מלאת כוח לצלוח משברים כאלה, אבל לצערי זה לא כך כעת".

"לא עוזבת לשום מפלגה אחרת, מחוייבת לעבודה ולערכיה, אתמוך בעמיר ואעשה הכל להצלחתו ולהצלחת המפלגה שלי. לחברים ולשותפים הרבים שרכשתי – אסירת תודה באופן שאין לבטא במלים, מקווה שתבינו. אוהבת אתכם", כתבה יחימוביץ' לתומכיה.

יחימוביץ היתה עיתונאית בכירה בחדשות 2 לפני שנבחרה לכנסת במרץ 2006. היא נחשבת מחוקקת פעילה ו-69 חוקים שיזמה, רובם בענייני כלכלה, חברה, שוויון, מנהל תקין וטוהר המידות - נכנסו לספר החוקים.

במהלך השנים סירבה להצעות נתניהו להצטרף לממשלתו ולכהן כשרה, אך מילאה תפקידים בכירים בכנסת, בהם יו"ר ועדת האתיקה, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ופעמיים כיו"ר האופוזיציה בעת ששימשה כיושבת ראש מפלגת העבודה.

עיקר עבודתה הפרלמנטרית היה בוועדת הכספים ובוועדת החוץ והבטחון. כמו כן עמדה בראש ועדת המשנה החסויה לענייני חוץ ובטחון של ביקורת המדינה. היא כיהנה כיו"ר מפלגת העבודה.

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ, הגיב לפרישת יחימוביץ' ואמר, "אני מודה לשלי יחימוביץ׳ על שירות משמעותי וחשוב למדינת ישראל. שלי הביאה עמה שיח סוציאל דמוקרטי אמיתי על שוויון וצדק חברתי. בטוח ששלי תמשיך להשפיע על חייהם של אזרחי ישראל גם מחוץ למערכת הפוליטית", דברי פרץ.

ח"כ יחימוביץ': מעולם לא התביישתי כל כך להיות ח"כיתערוץ הכנסת