פינוי התינוק
פינוי התינוקצילום: נפתלי אייזנברג תיעוד מבצעי מד"א

תינוק כבן חצי שנה חולץ בצהריים (שני) כשהוא מחוסר הכרה מרכב בעיר מודיעין עילית, לאחר שנשכח בתוכו במשך כשלוש שעות.

צוותי מד"א שהוזעקו למקום העניקו לתינוק טיפול מציל חיים וביצעו בו מאמצי החייאה, תוך כדי פינוי לבית החולים אסף הרופא, אך בבית החולים נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

"למרות מאמצי ההחייאה, לצערנו הרב נקבע מותו של התינוק לפני דקות אחדות. המרכז הרפואי משתתף בצער המשפחה", נמסר מבית החולים.

ממשטרת מחוז ש"י נמסר כי כוחות משטרה הוזעקו לזירה ופתחו בחקירת האירוע.

מחקירה ראשונית של המקרה עולה כי אמו של התינוק שנשכח ברכב במודיעין עילית הלכה לקניות. אחרי כשלוש שעות בחנות, היא נזכרה שהשאירה את התינוק ברכב, נכנסה איתו לבית כנסת סמוך, ועוברי אורח הזמינו לו אמבולנס.

פראמדיק מד"א אורי גבריאל וחובש רפואת חירום במד"א שמואל מונק סיפרו, "מדובר באירוע טראגי קשה. ראינו רכב עם דלתות פתוחות שמתוכו חולץ תינוק כבן חצי שנה לאחר ששהה ברכב סגור. אנשים במקום הכניסו את התינוק לתוך מבנה של בית כנסת סמוך והתחילו להעניק לו סיוע ראשוני".

"הוא היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם סימני מכת חום. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות ממושכות. צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א שהגיע במהירות ממשיך להיאבק על חייו", הוסיפו.

אהרון ולדשיין חובש באיחוד הצלה סיפר: "לדברי בני המשפחה הפעוט כבן חצי שנה נשכח ברכב בבוקר וכשהגיעו בצהריים הוא היה ברכב ללא דופק ונשימה. ביצענו בו פעולות החייאה ובשלב זה מצבו מוגדר אנוש".

באגף דוברות והסברה של איחוד הצלה קוראים לנקוט בכללי הבטיחות והזהירות ולא לצאת מכלי הרכב לפני שמוודאים שלא נשארו ברכב ילדים או פעוטות ולא להשאיר ילדים בכלי רכב אפילו לא לרגע. כמו כן מומלץ לעוברי אורח בפרט בימי הקיץ החמים לבדוק בכלי רכב חונים באם לא נשכחו ילדים או פעוטות מה שעלול להסתיים באסונות.