ראשי עוצמה יהודית
ראשי עוצמה יהודיתצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בבית היהודי ובאיחוד הלאומי עשו בשבוע האחרון צעד משמעותי במטרה לצרף לרשימתם את מפלגת עוצמה יהודית – עוד לפני סיכומים עתידיים עם הימין החדש.

במסגרת זאת הועברה לראשי המפלגה הצעה לפיה במקום לשמור על ההסכם הקיים בו הם מקבלים את המקומות 5 ו-8, תקבל המפלגה את המקום ה-4 ואחריו את המקום ה-8 באיחוד. אולם, הגישושים שנעשו לגבי ההצעה הניבו תשובה ברורה מצד עוצמה: לא נקבל את ההצעה במתכונת הנוכחית.

מועמד עוצמה יהודית עו"ד איתמר בן גביר, מסביר שדרישות המפלגה שונות לגמרי. "ביקשנו שיהיו הוגנים אתנו. אם מדובר באיחוד של מפלגות – אנחנו דורשים את המקומות השלישי, השישי, התשיעי והמקום ה- 12. אפשר אולי להזיז את השלישי למקום הרביעי, אבל זה מרחב הפשרה שלנו. במידה וכל ארבע המפלגות נמצאות אנחנו מוכנים לזוז לאחור כפי שכולם יעשו. אלו הדרישות הכי לגיטימיות מבחינתנו לאור הבחירות האחרונות ולאור הסקרים שגם נתניהו מחזיק בהם בנוגע לכוחה של המפלגה".

בתוך כך, בעוצמה יודעים לספר שיש להם סיכום בסיסי עם יו"ר זהות, משה פייגלין, שאם שתי המפלגות יגיעו לסגירת הרשימות ללא איחודים, הן ירוצו בבלוק משותף. בזהות מאשרים את המידע הזה כולל היו"ר בקולו שלו. הוא אמנם מסייג ואומר שזה לא חיבור מועדף, אבל גם הוא יודע שבאין ברירה חיבור כזה עדיף על ריצה לבד.
במפלגת עוצמה יהודית מבהירים שלא יחכו לרגע האחרון. "אנחנו לא נעמוד מאחוריהם כמקבצי נדבות בליל סגירת הרשימות ונרוץ אחריהם. זה לא יקרה. הסגירה תצטרך להיות לפני כן ותצטרך להיעשות מתוך הבנה שבהסכם כולם צריכים להיות הוגנים".

מתוך הטור שיפורסם בסוף השבוע בעיתון "בשבע"