שקד: אחדות צו השעה, ויתרנו על הריצ'רץ'

יו"ר איחוד מפלגות הימין, הרב רפי פרץ, התייחס למגעים עם מפלגת הימין החדש.

"שמחתי לשמוע כי הימין החדש מוותר על הדרישה לריצ'רץ' ומקבל את הצעת הבית היהודי-איחוד לאומי למקומות 4,7,10. איילת שקד, בואי נפגש עוד הערב לסגור את ראשות הרשימה", כתב הרב פרץ בטוויטר.

מוקדם יותר אמרה שרת המשפטים לשעבר ויו"ר מפלגת הימין החדש כי "אחדות בימין היא צו השעה, הציבור לא יסלח למי שלא יאפשר את זה, אנחנו מבינים את זה. התפשרנו גם על הדרישה לרִיצְ'רָץ'", הכריזה שקד בפתח הדברים.

"הכדור נמצא עכשיו בידיים של איחוד מפלגות הימין. אני קוראת להם להסכים להצעה וללכת ביחד כמה שיותר מהר", הוסיפה שקד.

לדבריה, "העניין דחוף מכיוון שבכוונתי, אם האיחוד הזה יתאפשר, להמשיך ולבצע איחודים נוספים של כל מפלגות הימין ולהקים מעין גוש ימין, מפלגה רפובליקנית גדולה, עם מנעד רחב של דעות מימין לליכוד".

בתשובה לשאלה על איחוד אפשרי עם מפלגת עוצמה יהודית אמרה שקד, "אני רואה את עוצמה כחלק מהאיחוד הגדול וגם את מפלגת זהות. המטרה שלי היא להקים גוש גדול של כל הימין האידיאולוגי".

על האיחוד בשמאל אמרה שקד, "כמו שנאמר, אני לא מתערבת באיך השמאל מחלק את הקולות שלו. החיבורים בשמאל הם עניינם בלבד, הם יעשו את מה שהם חושבים שנכון להם. המטרה שלנו בימין זה שאף קול לא יילך לאיבוד ולהצליח להקים ממשלה עם 61 מנדטים לפחות".

בתגובה לסערת הציוץ השוביניסטי שצייץ נגדה הבוקר דובר הליכוד יונתן אוריך אמרה שקד, "אני רוצה לציין שזו פעם ראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל שאישה עומדת בראשות מפלגת ימין. כנראה שקשה לו להתרגל לזה".