מנהיגי כחול לבן
מנהיגי כחול לבןPhoto by Gili Yaari

הקרב על הקול הרוסי: בכחול לבן נרשמת דאגה בעקבות מגמת ירידה של מצביעים דוברי רוסית. מנתוני סקר "הגל החדש" שהגיע לידי "ישראל היום", לרשימה יש סיבה לדאגה.

על פי דיווח המופיע היום בעיתון הסקר מאשש את הדאגות של הרשימה, לפיהן בכחול לבן מאבדים לטובת ישראל ביתנו והליכוד כשליש מקולות דוברי הרוסית שהיו ברשותם בבחירות האחרונות.

בבחירות אפריל 2019 הקול הרוסי היה שווה לרשימה שלושה מנדטים. כעת, עולה מהנתונים שהרשימה צפויה לאבד לפחות מנדט אחד, שיתחלק בעיקר בין בוחרי ישראל ביתנו והליכוד. בזמן שנתניהו התגאה לאחרונה להציג את מנהל הקמפיין הרוסי שלו, רוברט אילטוב, שהיה יד ימינו של ליברמן ואת האתלט האולימפי לשעבר, אלכס אברבוך, ניהול הקמפיין הרוסי של כחול לבן מוטל על כתפי חבר כנסת אחד בלבד - יואל רזבוזוב, שממוקם במקום ה־18 בלבד.

העיתון מציג נתון נוסף לפיו שמינית מהמצביעים דוברי הרוסית טוענים שאם ח"כ רזבוזוב ימוקם במקום גבוה יותר ברשימה, הדבר יגדיל את הסיכוי שיצביעו לכחול לבן - נתון ששווה מספרית ל־40 אלף קולות, ויחזיר לרשימת כחול לבן את המנדט שהיא צפויה לאבד, ואף לשפר את מעמדה בקרב המצביעים במגזר בבחירות הקרובות.

עוד עולה מהסקר כי חמישית מהמצביעים דוברי הרוסית סבורים שאם ח"כ רזבוזוב יעזוב את כחול לבן ויצטרף ל"ישראל ביתנו", הדבר יגדיל את הסיכוי שיצביעו למפלגה. בד בבד, בסקר מצוין כי שמינית מהקהל הרוסי סבורים שאם יצטרף לליכוד, הדבר יגדיל את הסיכוי שיצביעו למפלגת השלטון.