להקת שלוה בטקס המרכזי של יום העצמאות
להקת שלוה בטקס המרכזי של יום העצמאותצילום: הדס פרוש, פלאש 90

ארגון ​שלוה פועל מזה עשרות שנים ומשרת אלפי אנשים עם מוגבלויות ובני משפחותיהם, כאשר גולת הכותרת היא השילוב, השוויון והתקווה, בהבנה העמוקה שכל​ בני האדם​ נבראו בצלם ולכול​ם​ הזכות למימוש הפוטנציאל.

במדינת ישראל השירות הצבאי מהווה נדבך חשוב ב​כל הנוגע​ ​להשתלבות בחברה ובמידה ר​ב​ה מהווה כרטיס כניסה לחיי האזרחות בבחינת כור היתוך.​ השיח הצבאי, הסלנג, המילואים והחוויות נמצאים כמעט בכל בית בישראל.

​לכל אדם באשר הוא​, וכך גם לאנשים עם מוגבלויות, ישנו הרצון העז​ להיות חלק מהחברה וממסלולי הצמיחה ​הלאומיים, וכאן במדינת ישראל מסלול זה עובר דרך השירות הצבאי. כול​ם​ חולמים ורוצים להצליח​,​ להתקדם ולפרוץ דרך​, תוך מעבר בנקודות הציון המוסכמים כגון אקדמיה, עבודה וכמובן שירות משמעותי​.

יתרה מכך​,​ לעיתים הקושי והמוגבלות מייצרים דחף עצמתי ​אצל אנשים עם מוגבלויות ​להתגבר על מכשולים ואתגרים ולכבוש יעדים כמעט בלתי אפשריים ולהוכיח לעצמם ולעולם שהם מסוגלים.

על כן, בארגון שלוה ​הבינו את החשיבות הגדולה של מציאת פתרונות כדי לשלב אנשים ​עם מוגבלויות​ בצה"ל ככרטיס כניסה לחברה הישראלית ובכך גם להגשים את הרציונל של חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות.

כחלק מה​בנה זו, ​החליטו לפתוח בשלוה את פרויקט "עולים דרגה" ​בו ​​יתגייסו בחורים בגילאים 18-25 לתכנית ייחודית וראשונה מסוגה בישראל בסגנון מסלול בני"שים, בה הם ​י​תגוררו באופן עצמאי בדירות השילוב בקהילה של שלוה​, ישתלבו בלימודי תורה ואקדמיה וישרתו בבסיסי צה"ל. התכנית תכלול גם מערכת למידה של כישורי חיים, פנאי וכך יוכלו גם להשתלב בצה"ל ולאחר מכן בחברה האזרחית כשווים בין שווים.

​הפרויקט ​​הינו פרי שיתוף פעולה עמוק עם מ​​שרד הרווחה והשירותים החברתיים, ובשיתוף המרכז האקדמי לב וכמובן צה"ל.

​עו"ד ​י​וחנן סמואלס​, מנכ"ל שלוה סיפר כי "אצלנו בשלוה, ​לא ​מסתפקים​ בניסיון למצוא פתרונות קוסמטיים או לומר ניסינו ולא הצלחנו, ​ועל כן אנחנו מעמיקים ומחפשים פתרונות משותפים בראייה ארוכת טווח ובחשיבה אסטרטגית על מנת לשנות את פני החברה​ כך נעשה עם ילדי גני השילוב, בתכניות אחה"צ, עם להקת שלוה ששינתה את ההסתכלות וההכלה עבור אנשים עם מוגבלויות וכך אנו עושים בתחום הגיוס והשירות הצבאי ופותחים את התכנית הייחודית עולים דרגה​.​

"אני מזמין את כל מי שהתכנית רלוונטית אליו לפנות אלינו ולהתחיל תהליך מיון שבסופו בעזרת השם​ הוא ישתלב בתכנית ויקבל כלים משמעותיים לחיים ולשילוב אמיתי בחברה".

לאתר הפרויקט