אמיר אוחנה
אמיר אוחנהצילום: אסתי דזיובוב/TPS

שר המשפטים אמיר אוחנה החליט לפרסם הערב (רביעי) את תזכיר חוק האימוץ השוויוני - עבור להט"ב - להערות הציבור.

מדובר במהלך שהשר אוחנה החל לקדם עוד בהיותו ח"כ לפני כשנתיים מול שר הרווחה, שרת המשפטים דאז והגורמים המקצועיים, בשל עמדת משרד הרווחה שהתנגד לאימוץ על-ידי זוגות להט"ב.

אוחנה אף הודיע בזמנו כי לא יצביע עם הקואליציה עד אשר תתוקן עמדת משרד הרווחה בנושא ובשל כך אף הודח מוועדת החוץ והביטחון.

בכך הפך אוחנה לח"כ היחיד בכנסת ה-20 ששילם מחיר על תמיכתו בלהט"ב. לאחר מספר שבועות, ושיחות שהתקיימו עם רה"מ, שר הרווחה וגורמי המקצוע, המאמצים נשאו פרי ומשרד הרווחה הודיע על שינוי מהותי וחזר בו מעמדתו.

בשבתו כשר המשפטים, אוחנה מבקש לקחת את נושא האימוץ השוויוני צעד קדימה: ההצעה מתייחסת לכל השיקולים לפיהם יוחלט על ידי הגורמים המוסמכים במשרד הרווחה מי יהיה מאמצו של ילד מסוים, כאשר במרכז כל החלטה שיקול העל יהיה "טובת הילד".

במסגרת ההצעה יבוטל סעיף 3 לחוק, הדורש כתנאי סף זוגיות של "איש ואשתו", כך שלמעשה טובת הילד תקבע ללא אפליה, תוך התחשבות במסוגלות ההורית - ולא במין ההורים.

שר המשפטים אמיר אוחנה הצהיר, "אימוץ ילדים הוא חסד שיש לברך עליו. ילדים זקוקים לחום, אהבה, חינוך, גבולות וצרכים חומריים. אם ההורים הם בני אותו המין או לא - זה איננו שיקול רלוונטי, כפי שמוכיחים עשרות רבות של מחקרים. השיקול המרכזי והמוביל צריך להיות כזה ששם את טובת הילד והמסוגלות ההורית במרכז".