דביר שורק הי"ד
דביר שורק הי"דצילום: באדיבות המשפחה

דביר שורק הי"ד הוא תלמיד ישיבת ההסדר "אור תורה מחניים" שנרצח הלילה (חמישי) בגוש עציון, כך הותר כעת לפרסם.

דביר שורק הי"ד בן ה-19, תושב עפרה, הוא בנם של העיתונאי יואב שורק עורך כתב העת "השילוח" ורעייתו רחל, ונכדו של הרב בנימין הרלינג הי"ד שנרצח בפיגוע בהר עיבל בחודש תשרי תשס"א.

הלווייתו של רב"ט דביר יהודה שורק הי"ד תצא בשעה 19:30 מרחבת בית הכנסת 'מזמור לאסף' בגבעת צבי לבית העלמין בעפרה.

שורק נרצח הלילה וגופתו נמצאה לפנות בוקר סמוך לקיבוץ מגדל עוז בגוש עציון. בישיבה סיפרו כי שורק נסע לירושלים לקנות ספרים לישיבה שבה למד. ובלילה היה בדרך חזרה אל הישיבה שלו במגדל עוז.

בשלב מסוים הקשר עמו ניתק. בשעה 19:30 המשטרה קיבלה דיווח על נעדר, וכוחות גדולים פתחו בסריקות לאיתור החייל. כאמור בתום סריקות גופתו נמצאה באזור החטיבה המרחבית עציון באזור השעה 3:00 בלילה.

מצה"ל נמסר כי רב-טוראי דביר (יהודה) שורק ז"ל שירת בשלב לימודי הישיבה במסלול בני הישיבות. רב-טוראי דביר (יהודה) שורק ז"ל הועלה לאחר מותו מדרגת טוראי לדרגת רב-טוראי.

הרב שראל רוזנבלט ר"מ בישיבת אור תורה מחניים: "בוקר קשה"

מישיבת ההסדר 'אור תורה מחניים' ע"ש רוברט מ. ברן מבית רשת אור תורה סטון נמסר, "אנחנו המומים וכואבים את הירצחו של דביר שורק הי"ד. דביר היה אדם האהוב על חבריו, תלמיד ירא שמיים וחבר שתמיד נרתם לעזור. אנחנו שולחים את תנחומינו ומחבקים את משפחתו וחבריו".

הרב כתריאל ברנדר, נשיא וראש מוסדות אור תורה סטון, שישיבת ההסדר 'אור תורה מחניים' נמנית עם מוסדותיה מסר: "רשת אור תורה סטון אבלה יחד עם שאר עם ישראל על הרצח הנפשע של דביר שורק הי"ד, תלמיד ישיבת ההסדר 'אור תורה מחניים'. דביר היה תלמיד ישיבה האהוב על כל חבריו ורבניו, וגם רציחתו הגיעה בשעה שהתנדב לטובת הישיבה בה למד, כאשר נסע לרכוש ספרים לטובת מוריו וחבריו. אנחנו שולחים את תנחומינו הכנים למשפחה ולחבריו ונהיה לצידם ככל שידרש".

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו מסר: "הבוקר התבשרנו בפיגוע דקירה קשה. כוחות הביטחון נמצאים עכשיו במרדף כדי ללכוד את המחבל השפל ולבוא עמו חשבון. אני שולח בשמי ובשם הממשלה תנחומים למשפחה".