הרב פרץ
הרב פרץצילום: זהות

שר החינוך הרב רפי פרץ (ימינה) ביקר בסמינריון הקיץ של ארגון זהות.

השר נפגש עם בנות השירות של משרד החינוך שעתידות לשרת בארגון, ברך אותן לקראת השנה החדשה ופרס בפניהן את השקפת עולמו בנושא הזהות היהודית.

לדברי פרץ, "אי אפשר לכמת או למדוד את השפעתה של שיחה אחת, פעילות או מפגש שהותירו חותם על נער או נערה. המפגשים הללו בונים קומה ערכית לילדי ישראל, העיסוק בערכים, בגיבושה של זהות יהודית, בשאלות העומק והמשמעות הם התשתית לחברה המלוכדת תחת חזון אחד גדול''.

השר סיפר לבנות מחוויותיו כרב הצבאי הראשי: "מוטלת עליכן אחריות רבה, מחובתכן לפעול בשיא הרצינות, ההשקעה והמקצועיות למימוש אחריות זו. בתקופת היותי הרב הראשי של צה"ל מסרתי נפשי יומם ולילה כדי להגיע לכל מקום שבו שהו חיילינו.

''הגעתי לכל בסיס, עמדה ופינה בארץ כי ראיתי עד כמה משמעותי לחיילים המפגש עם הזהות היהודית. ראיתי שרוחם מתרוממת, ראיתי איך החיבור למורשת ישראל נותן כוחות ומסייע לחיילים להשקיע בתפקידם", העיד הרב פרץ.

את ביקור השר הוביל ראש האגף לתרבות יהודית במשרד החינוך, הרב איתיאל בר לוי, שאמר לבנות: "המשימה החשובה ביותר היום בתחום השירות הלאומי היא במרכזי זהות יהודית. בשנת השירות אתן שליחות של המדינה כולה על מנת לחזק את זהותם היהודית של ילדי ישראל''.

את ביקור שר החינוך סיכם מנכ"ל ''זהות'', ישראל בן פזי, שאמר ''אנו שמחים ומברכים את השר על תמיכתו בפעילות מרכזי זהות. הכרת משרד החינוך בחשיבותה של הזהות היהודית ובפעילותם של מרכזי הזהות מורגשת היטב במפגש עם בתי הספר ועם כלל יחידות המשרד. תמיכה זו מחזקת את מקצועיותן של בנות השירות ונותנת לכולנו את הכלים להצליח".