חיפה מול נתניה הערב
חיפה מול נתניה הערבצילום: יוסי שקל, האתר הרשמי של מכבי חיפה

שבוע לפתיחת עונת 2019/20 בליגת העל בכדורגל ומכבי חיפה יכולה להיות מרוצה.

אחרי שהודחה מאירופה למרות ניצחון מרשים ויכולת טובה מול מחזיקת הגביע הצרפתית שטרסבורג, הערב (מוצאי שבת) המשיכו הירוקים מחיפה להתחבר על כר הדשא ולהראות לאוהדיהם הרבים את הפוטנציאל שבהם ואת מה שצפוי להם לקראת העונה הקרבה ובאה.

14 משחקים קיימו נתניה וחיפה בגביע הטוטו עד הערב, 6 פעמים ניצחה חיפה, פעמיים נתניה ו-6 פעמים נוספות הסתיימו המשחקים ביניהן בתיקו. הערב היה שם כמעט הכל.

מול מי שהתמודדה איתה בעונה שעברה ראש בראש על המקום השני בטבלת ליגת העל בכדורגל והפסידה לה, מכבי נתניה, סיפקה חיפה יכולת טובה וכבר בדקה ה-20 עלתה ליתרון. היה זה בזכות בישול נהדר של דולב חזיזה לניקיטה רוקאביציה שבנגיעה אחת שלח כדור אדיר לרשת של דני עמוס שחזר מפציעה שהשביתה אותו לתקופה ארוכה.

נתניה שהרשימה בשלב הבתים של המפעל השלישי בחשיבותו בכדורגל הישראלי ובנתה סגל שחקנים מרשים בקיץ החולף, לא הצליחה לבוא לידי ביטוי במשחק הערב וכבר היה נראה כי זו תצא מנוצחת מהמשחק.

או אז בדקה ה-89 הגיע מקום מקום גבי קניקובסקי ועם שער אדיר כפה שיוויון 1:1 שאיים לשלוח את שתי הקבוצות להכרעה מנקודת העונשין מ-11 מטרים.

חיפה לא אמרה נואש ושער דרמטי של רז מאיר בדקה ה-94, לאחר הפקרות בהגנת נתניה, ניצח לחיפה את המשחק. חיפה מסיימת את המפעל במקום השביעי ועם מענק על סך 300 אלף שקלים.

למרות שערים יפייפים, שער אחד דרמטי במיוחד ואף הופעת בכורה של כישרון גדול במדי מכבי חיפה, צ'ארון שרי, מה שייזכר מהמשחק הערב יהיה התעלמותו של מאמן חיפה, מרקו בלבול משחקנו דולב חזיזה שביקש ללחוץ את ידו וסורב. בלבול התייחס בסיום המשחק לאי לחיצת היד של שחקנו כשטען כי לא שם לב לכך אך ספק אם אכן כך הדבר.