את הזמרת והיוצרת ענבר טביב (42) כמעט שאין צורך להציג. מי שחורכת במות בהופעות מגוונות לנשים מכל קצוות האוכלוסייה, מצליחה לרגש ולצמרר נשים בקול צלול ובמסרים יהודיים עמוקים בין שיר לשיר ובתוך השיר.

מאז שענבר זוכרת את עצמה היא שרה. כנצר למשפחת משוררים היא מצדיקה את שורשיה המוזיקליים מתימן. כבר כילדה שרה ורקדה. כשמלאו לה 5, עברה יחד עם משפחתה לשיקאגו, שם כיהן אביה פרופ' חייםגמליאל במשרת חוקר בכיר. שם בשיקאגו, ספגה טביב השראה תרבותית נוספת מודרנית, שעיצבה לימים את סגנונה המוזיקלי המשלב מזרח ומערב, ישן וחדש.

כשבגרה, חזרה טביב ארצה והחלה לעבוד על אלבום הבכורה מתוכו הספיקה לשחרר את הסינגל הראשון בדיוק כשגויסה לצה"ל כקצינת ימ"מ. במהלך שירותה הצבאי החל גם תהליך החזרה בתשובה. היא גונזת חלומות מוזיקליים לטובת הקמת משפחה, גידול ילדים ומלווה בתחושת החמצה על כי לא נותר מקום ליצירה מוזיקלית במסגרת המגבילה של 'שירת נשים'.

ואז, לאחר שנולד ילדה השלישי, היא חשה שהגיעה העת לשוב וליצור מוזיקה איכותית לנשים. היא נרשמת לתחרות שירה לנשים חרדיות וקוטפת את המקום השני. התגובות הרבות דוחפות אותה ליצור שלושה אלבומים מצליחים: הקול שבפנים, עד מתי ושירת המלאכים.

בימים אלה היא שוברת שתיקה מוזיקלית בת 4 שנים, שהוקדשה להתבוננות פנימית ויצירה מעמיקה. טביב חוברת למפיקה המוזיקלית עינב יהב שהפכה שותפה מלאה ליצירה. היום משחררת ענבר את "יהלום" – סינגל חדש שנוצר בעקבות מפגשים עם נשים שונות, הקונפליקט האישי לגבי עצמן והחיבור המעצים לאמונה בקב"ה. באמצעות מקצב פופ בועט, מצליחה ענבר לשלב בין מגזרים נשיים ומעבירה מסר של העצמה נשית בחיבור רוחני.