איפה היה גופשטיין ביום חמישי האחרון?

בסרטון שהעלה הערב (מוצ"ש) יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין לרשתות החברתיות, הוא חושף היכן הוא היה ביום חמישי האחרון, בשעה שבבית המשפט העליון התקיים דיון בבקשת התנועה הרפורמית לפסול את מועמדותו מלרוץ לכנסת.

בסרטון, חושף גופשטיין כי בזמן הדיון ולאורך כל שעות היום, שהה במחסום ארז שבגבול עזה, שם ניהל מבצע חילוץ של צעירה יהודייה, אם לתינוקת, שחולצה מתוך עזה והושבה לשטח ישראל.

גופשטיין מגולל את סיפורה של גלית פופוק, שהייתה נשואה לפלשתיני וחולצה מעזה לפני 13 שנה. בזמן החילוץ דאז, יצאה מעזה עם שלושה ילדים, כאשר 3 בנות נשארו אצל בעלה הפלשתיני - ביניהן בתה הבכורה, שהייתה אז בת 8 בלבד.

במהלך השנים, נהרג בעלה של פופוק בעזה בהפצצה של חיל האוויר. לפני מספר שנים, פנתה פופוק לגופשטיין וביקשה את סיועו של ארגון להב"ה לחילוץ בנותיה הנותרות. בעקבות מאמצי ארגון להב"ה, נוצר קשר בין גלית לביתה, לאחר נתק שהיה קיים בזמן שהאמא גלית היתה בישראל.

בזמן מבצע צוק איתן, נעשתה פניה לשר הבטחון דאז, בוגי יעלון, בשעה שחיילי צה"ל שהו בשכונה בית-להיא בעזה, בה שהתה ביתה של פופוק, בבקשה להפעיל את החיילים שיסייעו בחילוצה של יסמין (בתה של גלית) ובתה התינוקת, אך יעלון סירב. גופשטיין, אשתו ענת והאמא גלית הגיעו למחסום ארז בגלל אינדיקציה שאולי יאפשרו את הוצאתה של בתה של פופוק מעזה - מה שכאמור, לא קרה בסופו של דבר.

ביום חמישי האחרון, בזמן קיומם של הדיונים בבית המשפט העליון בעניינו של גופשטיין, כאמור, חולצה גלית מעזה יחד עם בתה התינוקת, ובמפגש מרגש, לו היו שותפים גם גופשטיין ואשתו, פגשה את אמה במחסום ארז, לאחר 14 שנה שלא ראו זו את זו; זאת לאחר מאמצים כבירים של גופשטיין וארגון להב"ה, בשיתוף פעולה עם צופיה נהון וח"כ פטין מולא מהליכוד, שסייעו להצלחת המבצע.

בנצי גופשטיין אומר הערב כי "בזמן שהרפורמים מנסים להגדיר את המלחמה בהתבוללות כגזענות, ארגון להב"ה ימשיך במאמצים להביא את שתי הבנות הנוספות של גלית שנותרו בעזה, ולעזור ליסמין ולאמה להשתקם בישראל. נמשיך במאבק בהתבוללות ונעמוד תמיד לצידן של בנות ישראל - ככל שיידרש מאיתנו".