ברוך מרזל
ברוך מרזלצילום: ערוץ 7

בית המשפט העליון פסל את מועמדותם של ברוך מרזל ובנצי גופשטיין ומנע מהם להתמודד לכנסת ה-22 במסגרת רשימת ''עוצמה יהודית''.

השופט נעם סולברג היה בדעת מיעוט והתנגד לפסילתו של מרזל. בית המשפט קבע כי איתמר בן גביר ושאר מועמדי ''עוצמה יהודית'' יוכלו לרוץ לכנסת.

נשיאת העליון אסתר חיות הסבירה כי ההחלטה התקבלה לאור "עשרות ראיות המעלות תמונה חד משמעית וגלויה על פניה - ולפיה בהתבטאויותיו הרבות ובמעשיו כמי שעומד בראש ארגון להב"ה, מסית גופשטיין באופן שיטתי לגזענות נגד הציבור הערבי, באופן המצוי הרחק בעומק האזור האסור של הסתה לגזענות".

בנוגע למרזל כתבה חיות כי ''התמונה המצטיירת מעיון ברצף ההתבטאויות של מרזל לאורך השנים בקולו ובין היתר, בעמודי ה'פייסבוק' וה'טוויטר' הנושאים את שמו, היא תמונה הצבועה בצבעים עזים, ברורים וחד-משמעיים של הסתה לגזענות''.

סרטון התגובה של עוצמה יהודית לפסילת מרזל וגופשטיין

השופט נעם סולברג, בדעת מיעוט, סבר כי אין להורות על פסילת מועמדותו של ברוך מרזל. "הודאתו של מרזל כי כשל בלשונו, חזרתו החד- משמעית מדברים שנאמרו ופנייתו לחברת פייסבוק – משיגים את תכליתה של הוראת סעיף 7א. אכן, ישנו ספק בדבר כנות חרטתו על העבר, ושינוי אורחותיו לעתיד לבוא, אולם על הספק לפעול לזכותו של מרזל".

לדברי סולברג, ''פגיעה אנושה בזכות החוקתית לבחור ולהיבחר, ומניעת השתתפות בבחירות לכנסת לא תֵעשה אלא כאשר כָּלּו כל הקִיצִין".

גופשטיין, יו"ר ארגון להב"ה, הגיב: "בג"צ שוב מוכיח שהוא סניף של מרצ. חברת הכנסת יזבק שכתבה על סמיר קונטאר שהוא לוחם ושהאיד ואמרה שהיא מתגעגעת לנאצר לא נפסלת. לשיטת שופטי העליון לקרוא לרצח חיילים זה בסדר אבל מלחמה בהתבוללות היא פסולה".

ברוך מרזל מסר כי "הארגונים הרפורמים ומפלגות השמאל התאחדו נגדנו מתוך הבנה שאנחנו נלחם למען מדינה יהודית ונקדם את ערכי התורה בכנסת. מבחינתם, פגיעה במפלגת עוצמה יהודית היא עוד דרך לפגוע ביהדות והתשובה לכל ארגוני השמאל וקרנות הרפורמים תהיה בקלפי".

גם מפלגת ימינה הגיבה להחלטת בית המשפט העליון למנוע מברוך מרזל ובנצי גופשטיין להתמודד לכנסת. ''שוב מסתבר שהגנה על מיעוט, ערך השיוויון והזכות לבחור ולהבחר שמורים רק לחברי הכנסת הערבים שונאי ישראל ותומכי טרור. זהו תיאטרון האבסורד בהתגלמותו וכמו בפסילת בן ארי, שופטי בג״ץ לא מפספסים הזדמנות להוכיח עד כמה הם מנותקים מהציבור", אמרו במפלגה. ''בקדנציה הבאה ימינה תמשיך לאזן את בג״ץ ותתקן את מערכת המשפט''.

ימינה בסרטון תגובה לפסילת מרזל וגופשטיין