"סכנה שעודה יהיה שר החינוך וטיבי יהיה שר הפנים ושניהם בקבינט"

שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ, היה האורח המרכזי באירוע ההצדעה להתיישבות בבנימין שנערך הערב (שלישי) בבית מורשת מנחם בגין בירושלים.

בנאומו התייחס שטייניץ להיערכות משרדו להרחבת ההתיישבות ולהיערכות הפוליטית לקראת הבחירות המתקרבות.

את דבריו פתח עם תזכורת למשבר המים החמור שהיה במשך תקופה ארוכה ביישובי בנימין והוסדר על ידי צוותי משרדו, "אבל אני רוצה לבשר לכם שלא רק מים נשאב בששון לבנימין ולא רק שאנחנו מתכננים את המים לתקופה של מאה ומאתיים אלף תושבים וכבר היום אנחנו בונים את התשתיות, אלא שלאחר מאבק גדול בשיתוף ישראל (גנץ) ויוסי (דגן) וחננאל (דורני) בשיתוף סגן השר בן דהן, לא רק מים וחשמל אלא גם מהפכת הגז הטבעי תגיע לבנימין ולאזורי התעשייה בברקן באריאל ובכל מקום בארץ ישראל".

עוד הוסיף השר שטייניץ ואמר: "אנחנו בתקופה לא פשוטה למרות שאנחנו מסיימים את העשור הטוב ביותר בתולדות מדינת ישראל כלכלית ביטחונית ומדינית. למרות שממשלת הליכוד בראשות נתניהו הביאה אותנו להישגים אדירים, עד לפני עשר שנים לא יכולנו לחשוב על כך שנעבור מדינות כמו איטליה יפן וספרד והיום אנחנו עושים את זה. מובן שלא פתרנו את כל הבעיות. שמעתי ברדיו דיווח שהטרור מנצח אותנו. נכון שנורא הפיגוע שבו נרצחה רינה שנרב ונורא שיורים רקטות מעזה וילדים נבהלים ורצים לממ"ד, אבל זה אומר שהטרור מנצח אותנו? עליתי לשידור ואמרתי שנכון שלא מיגרנו את הטרור, כבר 140 שנה שאנחנו מתמודדים עם הטרור. מהרגע שהבילויים הגיעו לארץ ישראל יש טרור, אבל העובדה שבחבל בנימין מספר היהודים הולך וגדל כל שנה ומכפיל את עצמו בכל עשר ועשרים שנה זה הניצחון על הטרור. העובדה שבעוטף עזה מספר התושבים עלה בעשרות אחוזים זה הניצחון על הטרור".

"אנחנו מתמודדים עם אתגרים ביטחוניים לא פשוטים, אנחנו בולמים את איראן בסוריה ועושים מאמצים גם לבלום את הגרעין האיראני ולשפר את הסכם הגרעין הגרוע שנחתם עם איראן. אנחנו מתמודדים עם הטרור ויש לנו ראש ממשלה מנוסה תקיף ומצוין".

בשלב זה של דבריו בחר השר שטייניץ לעבור לסוגיה הפוליטית תוך שהוא מזהיר: "אם לא ניזהר ולא נבוא להצביע, אנחנו נשינו טפינו הורינו וילדינו, אנחנו עלולים לקבל ממשלת שמאל במדינת ישראל עם לפיד וגנץ כראשי ממשלה בישראל, אחד ללא ניסיון ואחד עם ניסיון גרוע כשר אוצר, ועם אחמד טיבי ואימן עודה בממשלה. אל תתפלאו אם במידה ונזניח את ממשלתנו איימן עודה יהיה שר החינוך ואחמד טיבי יהיה שר פנים או שר בריאות ושניהם ישבו בקבינט המדיני ביטחוני. למרות שמכחישים את זה כבר מדברים על זה. אל תתפלאו, אם לא יהיה ליכוד גדול מול כל השמאל ונבזבז את הקול על מפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה, אל תתפלאו אם נקבל ממשלת שמאל עם השמאל האנטי שמיוני הערבי בתוך הממשלה. זה לא צחוק. זו סכנה מוחשית".