אוהדי בית"ר. הכי הרבה אוהדים
אוהדי בית"ר. הכי הרבה אוהדיםצילום: פלאש 90

מוצר צריכה בסיסי. רק בשבוע האחרון נפתחה באופן רשמי עונת 2019/20 בליגת העל בכדורגל וכבר במחזור הראשון הוכח מעל לכל ספק כי ישנו ביקוש רב והתעניינות גדולה מצידם של אוהדים רבים לכדורגל ישראלי.

מנתונים שפרסמה היום (רביעי) מנהלת הליגות בכדורגל עולה כי למחזור הפתיחה של עונת 2019/20 בליגת העל בכדורגל הגיעו לא פחות מ-66,762 אוהדים.

מדובר בכמות האוהדים הגדולה ביותר שהגיעה למשחקי הכדורגל בשנה האחרונה כשזו מהווה שיא לעומת העונה שעברה.

עם זאת, נראה כי המספרים יכולים היו להיות הרבה יותר גבוהים לולא החליטו בזכיינית השידור ובמנהלת הליגות לשבץ את משחקה של מכבי חיפה מול הפועל רעננה בעיצומו של יום השבת, שכן אל המשחק הפותח של הירוקים מחיפה הגיעו "רק" 17,632 אוהדים, כשלמכבים מחיפה ישנם מעל 18 אלף מנויים וכ-30 אוהדים בלבד של הפועל רעננה הגיעו למשחקם הראשון בליגת העל, בשל קדושת השבת.

המשחקים שהביאו את כמות האוהדים הגדולה ביותר במחזור הראשון היו של בית"ר ירושלים שם הגיעו על פי הנתונים 18,668 אוהדים ושל הפועל תל אביב אליו הגיעו 18,600 - שניהם התקיימו בימות החול, ימי ראשון ושני. מי אמר שצריך כדורגל בשבת?

על פי הצפוי, במחזור הבא גם השיא הזה יישבר כשמחכים שני משחקים מלאי עניין - הדרבי התל אביבי הקטן בו תארח האלופה מכבי ת"א את מחזיקת הגביע בני יהודה באצטדיון בלומפילד המחודש והדרבי החיפאי הראשון של העונה.

שיא כמות האוהדים הגדולה ביותר שהגיעו אל משחקי הכדורגל בשנים האחרונות נקבע לפני שלוש שנים כשהגיעו 76,209 צופים למחזור משחקים אחד - 28,860 במשחק בין מכבי חיפה לקרית שמונה ו-28,656 במשחק בין מכבי ת"א לבית"ר לירושלים. גם שני המשחקים הללו נערכו בימות החול והנתונים כולם מעלים מסקנה אחת פשוטה: לכולם מגיע לצפות ולעודד את קבוצתם האהובה, גם לאלה השומרים שבת.