תינוק
תינוקצילום: ISTOCK

בהלה בספרד, לאחר שלפחות 17 ילדים פיתחו בשבועות האחרונים תופעה של "ילדי זאב" והחלו לגדל שיעור על כל עור גופם, בעקבות טעות של חברת תרופות ששיווקה את התרופה הלא נכונה.

הילדים, חלקם תינוקות בלבד, החלו לגדל לפתע כמויות גדולות של שיער על גופם. לאחר שהתגלו מעל ל-17 מקרים כאלו באזור קנטבריה, אנדלוסיה וולנסיה, פתחו רשויות הבריאות בחקירת התופעה ואז התברר כי מעבדה מקומית טעתה ושיווקה תרופה לטיפול בבעיות נשירת שיער בשם "מינוקסידיל" בתוך בקבוקים שיועדו לתרופה נגד בעיות קיבה בשם "אומפרזול".

ההורים שחשבו כי הם מעניקים לילדיהם את התרופה לקיבה, נתנו למעשה לילדיהם את התרופה נגד נשירת שיער ובכך גרמו לצמיחת שיער מוגברת בכל גופם.

שרת הבריאות של ספרד, מריה לואיזה קרצ'דו, אמרה כי "גילינו כי התופעה החלה לאחר שמעבדת תרופות הכניסה את התרופה 'מינוקסידיל' נגד נשירת שיער למיכלים שהיו מסומנים כ"אומפרזול" נגד בעיות קיבה והפיצה אותך כך לבתי המרקחת. בעקבות זאת סובלים הילדים והתינוקות מתופעה של גדילת שיער מוגברת ולא תקינה".

על פי רשויות הבריאות בספרד מצבם של הילדים צפוי להשתפר לאחר שהטעות התגלתה והם הפסיקו ליטול את התרופה השגויה. שרת הבריאות הספרדית הוסיפה כי המעבדה שביצעה את הטעות נסגרה, וכעת בודק משרד הבריאות כיצד חלה הטעות שגרמה לבהלה בספרד.