דני דנון
דני דנוןצילום: הלל מאיר/TPS

מנדט כוח יוניפי"ל בלבנון הוארך היום (חמישי) במועצת הביטחון בשנה נוספת. בדיון שהתקיים במטה האו"ם הצביעו חברות המועצה בעד חידוש המנדט עד לסוף אוגוסט 2020.

בין החידושים בכתב המנדט - קריאה ברורה לממשלת לבנון לאפשר גישה לכוח יוניפי"ל והגברת הדיווח על העברת נשק לגורמי טרור בלבנון.

שגריר ישראל לאו"ם דני דנון אמר כי "נוסח המנדט המעודכן מעביר מסר ברור לממשלת לבנון – רסני את חיזבאללה. האחיזה של ארגון הטרור בדרום לבנון נועדה לפגוע במדינת ישראל בלבד ומסכנת את האזור כולו".

"ישראל לא תקבל מציאות כזו וקוראת לקהילה הבינלאומית לפעול גם היא בנחישות נגד הזרוע האיראנית בלבנון", דברי דנון.

משרד החוץ פרסם הודעה לאחר הארכת המנדט בה אמר כי "ישראל מעריכה את המאמצים שעשו ארה"ב ומדינות אחרות להבטיח יישום טוב יותר של מנדט יוניפי"ל בדרום לבנון".

עם זאת בירושלים מתחו ביקורת על "מגבלות שמציבים חיזבאללה ולבנון על יוניפי"ל וממשיכות לעכב באופן משמעותי את היישום המלא והיעיל של המנדט שלו".

"עדויות חדשות ומטרידות לפיהן חיזבאללה תקף את חיילי יוניפי"ל והכשיל אותם מביצוע המנדט שלהם נחשפו רק אתמול. ראיות אלה היו צריכות לדחוף את מי שדואג לבטחונה ויציבותה של לבנון להשתמש בהזדמנות חידוש המנדט הזו כדי לנקוט עמדה חזקה יותר בסוגיה הבסיסית של הבטחת גישה מלאה לכוח. במצב הנוכחי הרלוונטיות של יונפי"ל בספק", לשון הודעת משרד החוץ.