מתפללים בקבר יהושע בן נון
מתפללים בקבר יהושע בן נוןצילום: דובר צה"ל

כ-600 בני אדם התפללו הלילה (שישי) בקבר יהושע בן נון בכפר כיפל חארס בשומרון, תחת אבטחה כבדה של כוחות צה"ל.

הכניסה לכפר והתפילות התקיימו לקראת ראש חודש אלול - חודש הרחמים והסליחות, כחלק מהכניסות הקבועות אותן מובילה המועצה האזורית שומרון באמצעות מנהלת קבר יוסף.

קצין ההגנה המרחבית של חטיבת אפרים, סרן דימה סקורניאקוב, סיפר: "מספר פעמים בשנה לוחמי צה"ל מאבטחים את הכניסה אל הקברים, במטרה לאפשר את התפילה במקום. החטיבה בשיתוף כלל הכוחות נערכים מראש לכניסה ולאבטחה של המתחם. יחד, עם כלל הגורמים, נמשיך לאפשר את הכניסות".

יוסי דגן, ראש המועצה, אמר "אנחנו נמשיך לקיים את חובתנו לעם היהודי, לשמור ולשמר את המקומות הקדושים בשומרון ובהם את קבר יהושע בן נון. חלק מהשמירה על המקומות היא שמירה על תנועה מתמדת והבאת מתפללים מכל רחבי הארץ לפקוד את המקומות הקדושים ולהתפלל בהם.

''הזכות של הדור שלנו לפקוד מקומות שאלפי דורות רק חלמו עליהם לא תסולא בפז ואנחנו נמשיך לשמור על המקומות הללו: קבר יהושע בן נון, קבר יוסף, למען הדורות הבאים. אנחנו מצפים מממשלת ישראל לקחת צעד אחד קדימה ולהחיל ריבונות על יוש ובוודאי על המקומות הקדושים".

דגן הודה למנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים בשומרון, לחטיבת אפרים שליוותה את הכניסה ולמתפללים המגיעים מכל רחבי הארץ מדי חודש ומסייעים לשמור על הגחלת, כלשונו.

מתפללים בקבר יהושע בן נוןדובר צה"ל