נתניהו עם הנשיא הרננדס
נתניהו עם הנשיא הרננדסקובי גדעון, לע"מ

נשיא הונדורס חואן הרננדס ורעייתו יבקרו בישראל בשבוע הבא ויחנכו משרד סחר בעל מעמד דיפלומטי של ארצם בירושלים, כחלק מההכרה בה כבירת ישראל.

במהלך הביקור יוועד הרננדס עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויקיים פגישות עם בכירים במערכת המדינית.

הנשיא האורח מגיע לישראל בעיקר כדי לחזק את הקשרים הכלכליים בין המדינות. במהלך ביקורו הוא יגיע לסיור במספנות ישראל וישתתף במפגש עם בכירים בקהילה העסקית הישראלית, במטרה להרחיב את קשרי המסחר בין המדינות ולקדם השקעות ישראליות בארצו.

ממשרד החוץ נמסר לקראת הביקור, "ישראל מברכת על פתיחת משרד הסחר ורואה בו צעד חשוב לקראת מעבר עתידי של שגרירות הונדורס לירושלים ופתיחת שגרירות ישראל בבירת הונדורס. צעד זה משקף נאמנה את היחסים הקרובים בין המדינות וכן את יחסי הידידות בין שני העמים".

בחודש ינואר קיים ראש הממשלה נתניהו פגישה משולשת עם נשיא הונדורס ומזכיר המדינה האמריקני והשלושה דנו בקידום פתיחת שתי השגרירויות, שגרירות הונדורס בירושלים ושגרירות ישראל בהונדורס.

נושא פתיחת השגרירות בירושלים עלה בביקורה של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו בגואטמלה זמן קצר לפני כן, במסגרת ארוחת צהריים באירוח נשיא גואטמלה מוראלס ורעייתו. במהלך הארוחה התקשרו המארחים לנשיא הונדורס והציעו לו לפגוש את ראש הממשלה בברזיל כדי לקדם את העברת השגרירות לירושלים.

במהלך השיחות בין הצדדים ביקש הנשיא הרננדס שכדי שהמהלך יהיה הדדי, תיפתח תוך זמן קצר גם נציגות ישראלית בהונדורס, למעלה מ-24 שנים אחרי שהנציגות שפעלה במדינה נסגרה. מדובר בצעד שעלותו מוערכת לישראל בכמיליון דולרים לשנה.

בנוסף הוא ביקש את העמקת שיתוף הפעולה הכלכלי, סיוע בתחומי סייבר ולוחמה בפשיעה ושליחת מומחים ישראלים בתחומי המים וחקלאות כדי לחזק את הנושאים הללו בארצו.