יו"ר ועד עובדי רכבת ישראל גילה אדרעי
יו"ר ועד עובדי רכבת ישראל גילה אדרעיפלאש 90

תכירו. האישה שבתמונה היא זו שבבריונות בלתי חוקית וחסרת אחריות פוגעת בכם ומנסה לפגוע בפתיחת קו הרכבת המהיר לתל אביב בלוח הזמנים המקורי.

פרויקט החשמול של הרכבת המהירה מירושלים לתחנת ההגנה בתל אביב הסתיים כבר פיזית. הנהלת הרכבת והעובדים הנהדרים שלה עובדים קשה מאוד כבר תקופה ארוכה כדי לפתוח את הקו כולו בלוח הזמנים המקורי. מה שנשאר כעת זה לבצע שורה של ניסיונות ותקופת הרצה כדי לקבל את האישורים הנדרשים לפי הסטנדרטים הבינלאומיים ולפתוח את הקו בשבילכם.

בלילה שבין חמישי לשישי היתה אמורה להיות נסיעה ראשונה של קטר על הקו כדי לבדוק אותו לקראת ההרצה. זה לא קרה. למה? כי הגב' גילה אדרעי החליטה שזה לא מוצא חן בעיניה אז היא ניצלה את הכח המוגזם שיש לה ביד כיושבת ראש וועד העובדים והורתה להם לא לבצע את נסיעת הניסוי.

ועל מה יצא קצפה הפעם? לרכבת יש מרכז ניהול ישן ולא יעיל. בהשקעה גדולה בנינו מרכז חדש ומתקדם בלוד שאמור לאפשר לנו לנהל טוב יותר את המשאב המוגבל הזה לטובתכם הנוסעים. בשבוע שעבר מנכ"ל הרכבת נפגש עם עובדי המרכז והסביר להם את חשיבות המעבר. הוא הבטיח להם שאיש מהם לא יפגע מהמעבר. גילה לא אהבה שהמנכ"ל מרשה לעצמו להיפגש עם "העובדים שלה" בלי רשותה אז היא החליטה לעשות שריר ולהראות לכם מה זה. כן לכם. בכם היא פוגעת, לא בשום דבר אחר.

אתם קולטים את זה? לשיטתה של יו"ר הוועד עובדי הרכבת הם עובדים שלה, ולמנכ"ל הרכבת - שאמור לנהל את הרכבת לטובת כולנו - אסור להיפגש איתם ולנהל אותם, כמו שכל מנהל של חברה נורמלית עושה. אז זהו שלא. אנחנו נשים סוף לחגיגה הזו. עובדי הרכבת הם עובדי החברה, שהיא חברה ממשלתית. יש לה שר אחראי, יו"ר, דירקטוריון, ומנכ"ל, והם מנהלים וינהלו את החברה והעובדים.

יש אכן ברכבת גם וועד עובדים שאמור לשמור על זכויות העובדים, וזה טוב ויפה, אבל יו"ר הוועד לא תנהל את הרכבת ולא תקבע אם נעבור למרכז הבקרה החדש או לא. נקודה.

חושבים ששמעתם כבר הכל? תופתעו, אבל ממש לא. קחו עוד דוגמא אחת קטנה כדי להבין את גודל האבסורד. עובדי הרכבת מצוידים במכשירי מירס ישנים שחברת מירס כבר לא נותנת להם שירות. הנהלת הרכבת הזמינה לעובדים מכשירים חדשים וטובים מהדור המתקדם ביותר. זה כמובן טוב לעובדים, טוב לחברה, וטוב לציבור. פשוט, לא? אז זהו שלא.

לגב' אדרעי זה לא בא בטוב. המכשירים החדשים שוקלים 40 גרם יותר מהקודמים (קראתם טוב - ארבעים גרם בלבד!). היא החליטה שמדובר בהרעת תנאים ולכן הורתה לעובדים לא לקחת אותם. אז עובדי הרכבת ימשיכו להשתמש במכשירים ישנים ודפוקים ואתם תמשיכו לקבל שירות רע כי זה מה שגילה החליטה.

ותאמינו לי שיש באמתחתי עוד דוגמאות רבות ששוברות שיאים של חוצפה ועזות מצח. אבל חשוב לי שתגיעו לסוף הפוסט הזה לכן אני לא מפרט אותן.

אה, ויש עוד פרט קטן שחשוב שתדעו. לפני ארבעה חודשים הגב' אדרעי הכריזה כמעט 40 סכסוכי עבודה... אם אתם זוכרים התקיימה אז סדרה של דיונים בבית הדין לעבודה, שכללו סירוב של הוועד להתייצב בבית הדין, התעלמות מצווים של בית הדין, ועוד כהנה וכהנה תרגילים בלתי חוקיים (זוכרים את המחלה המסתורית שתקפה פתאום את נהגי הקטר?!...). בסיום הדיון הורה בית הדין לעובדים לשוב לעבודה סדירה ואסר עליהם לנקוט עיצומים במהלך המשא ומתן שמתקיים מאז בין ההנהלה לעובדים. עוד כשבועיים יתקיים מרתון דיונים של יומיים בכפר המכביה שאמור לסכם מו"מ ארוך ומעמיק. הגב' אדרעי רוצה כנראה לעשות קצת שרירים לפני המרתון הזה ולכן מפרה בחוצפה את הצו השיפוטי ופוגעת שוב בעבודת הרכבת.

אז בואו נעשה סדר אחת ולתמיד:

* ברכבת יש עובדים חרוצים וטובים, אבל יש יו"רית חסרת אחריות שמתנהגת בבריונות עבריינית, פוגעת בעובדים, פוגעת ברכבת ופוגעת בכם הנוסעים.

* עובדי הרכבת הם עובדי הרכבת ולא עובדי הוועד. ההנהלה החדשה והטובה של הרכבת מקבלת ממני גיבוי מלא והיא שתנהל את הרכבת ותיתן הוראות לעובדים. מי שלא מבין את זה לא יישאר במערכת. נקודה.

* הרכבת היא אחד האתגרים הגדולים של משרד התחבורה. כל מי שנוסע בה מכיר את העומסים והקשיים. אנחנו משקיעים מיליארדים רבים בשיפור התשתיות והמערכים כדי לשפר את השירות בשבילכם הנוסעים. אנחנו פורשים עוד מסילות, בונים תחנות, רוכשים קרונות ומערכים וחייבים גם להתייעל ולעבוד נכון יותר. באופן טבעי זה לא קורה ביום. פריסת תשתיות בסדר גודל כזה שאמור להשלים פער של עשרות שנים זה לא משהו שקורה ביום. זה לוקח זמן אבל זה יקרה. אנחנו בדרך הנכונה ואני לא מתכוון לתת לאף אחד, אבל לאף אחד, לעצור את התהליך הזה. נקודה.

אני חוזר על ההתחייבות שלי, שלשמחתי בבחירות האחרונות גם ראש הממשלה נתניהו הצטרף אליה, לחוקק מיד בתחילת הקדנציה את החוק שיחייב בוררות חובה בשירותים חיוניים ויאסור שביתה נגד הממשלה כריבון. אני לא נגד עבודה מאורגנת. עבודה מאורגנת שנועדה לשמור על זכויות עובדים הוא דבר חשוב וטוב, אבל היא לא מנהלת את המדינה או את השירות הציבורי וחייבים לשים סוף למציאות האבסורדית הזו שבה אזרחי ישראל הם בני ערובה לגחמות של ראשי וועדים שעושים פוליטיקה וגורפים רווחים אישיים על גבו של הציבור. לזה נשים סוף! נקבע בעזרת השם בחוק סנקציות פליליות ואזרחיות כנגד מי שיפר אותו ויתחכם במחלות מזוייפות ושאר תרגילים. החוק הזה יחוקק פשוט כי אין ברירה. נקודה.

*אין דבר שפוגע יותר בעבודה המאורגנת ובעובדים מאנשים חסרי אחריות שעושים שימוש לרעה בכח שיש להם. יו"ר וועד עובדי הרכבת מוציאה שם רע לרכבת, לעובדים ולעבודה המאורגנת בכלל. יו"ר ההסתדרות הקודם הבין את זה והדיח אותה מתפקידה. חבל שהנוכחי עוד לא מבין את הנזק שהיא גורמת להסתדרות והולך בדרך של קודמו.

בשעת לילה מאוחרת של יום חמישי בית הדין הוציא שוב צו מניעה נגד הוועד ואסר עליו לנקוט עיצומים. לניסוי שרצינו לעשות זה כבר היה מאוחר מידי. בימים הקרובים נצטרך למצוא זמן אחר לעשות את זה (זה תלוי בכל מיני גורמים). אבל בע"ה נעשה הכל לעמוד בהתחייבות שלנו ולפתוח את הקו במועד. מקווה שגם הגב' אדרעי וחבריה בהסתדרות ינהגו בשכל ישר ויסייעו לנו לתת שירות טוב לאזרחי ישראל ולעזור להם להגיע לעבודה והביתה מהר ובבטחה. אני לא מתכוון להיכנע להם.

שיהיה לכולנו שבוע טוב ובטוח בדרכים.