ראשי עוצמה יהודית
ראשי עוצמה יהודיתצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גורם בכיר בליכוד יוצא הערב (רביעי) במתקפה חסרת תקדים נגד מפלגת עוצמה יהודית שלדבריו מסכנת את שלטון הימין.

"לאחר בדיקה מעמיקה של עשרות סקרים שביצע הליכוד בשבועיים האחרונים, ברור לנו מעל לכל ספק ש'עוצמה יהודית' לא עוברת את אחוז החסימה. למעשה היא רחוקה מאוד מאחוז החסימה", אמר הבכיר.

הוא הוסיף כי "עוצמה יהודית שורפת 2 וחצי מנדטים של מצביעי ימין. בבחירות כל כך גורליות שבהן גוש הימין בסכנה ושהליכוד נמצא בפער מתחת ללפיד וגנץ, אסור לבזבז קולות".

מפלגת עוצמה יהודית מסרה בתגובה: "הודעת הגורם הבכיר בליכוד, ככל שהוא בכיר וככל שהוא מהליכוד, מוכיחה שבליכוד וויתרו על האופציה של ממשלת ימין והחליטו ללכת לממשלה עם גנץ-לפיד-ליברמן. אנשי הליכוד יודעים שבלי עוצמה יהודית אין רוב לממשלת ימין, ואם מדובר בדיווח נכון, מסתבר שסביבת נתניהו בחרה ללכת לממשלה עם גנץ ולפיד ובלי החרדים ומפלגות הימין. עוצמה יהודית תתמודד בבחירות ורק ניצחון שלה יחייב הקמת ממשלת ימין".

סקר שביצע מכון מדגם ופורסם אמש באתר וואלה העלה כי מפלגת עוצמה יהודית נמצאת מתחת לאחוז החסימה עם 2.7%.

על פי הנתונים מפלגת הליכוד מובילה עם 32 מנדטים על פני 'כחול לבן' הזוכה ל-31 מנדטים. העליה בכוחו של הליכוד מגיעה על חשבון 'ימינה' היורדת מ-10 מנדטים ל-9.

יהדות התורה מקבלת בסקר זה 8 מנדטים וש"ס 7 מנדטים. ישראל ביתנו של ליברמן מקבלת 9 מנדטים.

בגוש השמאל מקבלת הרשימה המשותפת 10 מנדטים, המחנה הדמוקרטי של שפיר, הורביץ וברק עם 7 מנדטים ואילו העבודה-גשר עם 7 מנדטים.