מועמדי נעם בכותל
מועמדי נעם בכותלצילום: דוברות נעם

חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד הגיע השבוע למטה מפלגת "נעם" בירושלים במטרה לשכנע את ראשיה, המקורבים לרב צבי טאו, לוותר על התמודדות בבחירות ולהימנע מזריקת מאות קולות ימין לפח.

על פי הדיווח בעיתון ידיעות אחרונות, זוהר הציע לראשי נעם להסיר את מועמדותם בתמורה לביטול רחבת המשפחות בכותל הדרומי וביטול "מתווה ניסים" שקבע כי הגיור ייצא מידיה של הרבנות הראשית ויעבור לרשות גיור ממלכתית חדשה שתוקם.

בנוסף הובטח תפקיד בכיר, שאינו מיניסטריאלי, לאיש מפלגת נעם. אנשי הרב טאו סירבו לקבל את ההצעות, אך הצדדים הותירו אפשרות להמשך מגעים ביניהם בימים שלפני הבחירות.

לדברי ח"כ זוהר, הרעיון לפגישה היה שלו, אך הוא ביקש את רשותו של ראש הממשלה נתניהו. "יכולה להירשם על שמם נקודה שחורה בהיסטוריה של מדינת ישראל שתלווה אותם עד סוף ימיהם, הם מסכנים את כל שלטון הימין״, אמר זוהר.

מהליכוד נמסר: "לא היה ולא נברא. לא יהיה שינוי בגיור ואף אחד לא יסגור את רחבת הכותל הדרומי. לא הוגשה ולא תוגש הצעה למפלגת נעם מטעם הליכוד. אסור לבזבז קולות על מפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה".

ממפלגת נעם נמסר: "הפוליטיקאים של יהדות התורה הוכיחו שברגע האמת אין על מי לסמוך. נעם תייצג בכנסת ציבור רחב, חרדים, דתיים וכל יהודי שחשובה לו מדינת ישראל יהודית, ערכית ועצמאית ללא השפעות זרות".