תערוכת אדריכלות
תערוכת אדריכלותמכללת אורט ירושלים

הסטודנטים בוגרי המחלקה לאדריכלות ועיצוב פנים בביה''ס לעיצוב במכללת אורט ירושלים הציגו באחרונה תערוכה ייחודית שכללה את עבודות הגמר שלהם והוגדרה כ'פרויקט ירושלמי-חברתי'.

הבוגרים הציגו תכניות אדריכליות למבנים חברתיים בשני מוקדם בירושלים. הראשון בקטמון על שטח אשר עומד ריק כיום, שם הציעו הסטודנטים תכניות למרכז יום לקשיש והשני על שטח ריק נוסף בשכונת ג׳בל מוכבר לטובת מרכז חינוכי לגיל הרך.

העבודות שהוצגו זכו לשבחים וחלקן אף צפויות לעלות לתחרות הארצית של רשת אורט.

בראש המחלקה לאדריכלות ועיצוב פנים עומד האדריכל דן ראובני כבר יותר מ-20 שנים, לצד תפקידו כראש בית הספר לעיצוב ועצם היותו אדריכל פעיל בבירה למעלה מ-30 שנים.

"כיאה למוסד שעוסק בעיצוב ואדריכלות אקדמי, אנחנו מדי שנה עושים תערוכות גמר של הסטודנטים. בדרך כלל תערוכות סוף שנה הם אוסף פרוייקטי גמר של סטודנטים ממחלקות שונות. יש לנו שלוש מחלקות: אדריכלות ועיצוב פנים, אדריכלות נוף ומדיה. במחלקה לאדריכלות פרוייקטי הגמר השנה – ואנחנו משתדלים מאוד להיות אקטואליים כחלק מהגישה החינוכית שלנו – עסקו גם בנושאים חברתיים", מספר ראובני.

התערוכה
התערוכהמכללת אורט ירושלים

הוא מתאר את המגוון הרחב של התלמידים שמבקשים ללמוד את התואר המבוקש. "האוכלוסייה היא מעורב ירושלמית. יש לנו חילוניים, יש לנו מעט חרדים ויש לנו את המגזר הדתי לאומי שיש להם מקום של כבוד, כי בדרך כלל המגזר הזה מגיעים סטודנטים רציניים. הבנים יותר מתעניינים בפן של האדריכלות, הבנות יותר בפן של עיצוב הפנים",

"במגזר הדתי לאומי יש התפתחות אדירה והתעוררות אדירה בכל הנושאים הקשורים לעיצוב ועיצוב פנים. רבים מבני המגזר באים ללמוד אצלנו ואני מאוד שמח על כך", מוסיף ראובני.

לדבריו, יש מודעות הולכת וגוברת לתחום עיצוב הפנים. "התחום עבר שינוי משמעותי. פעם במדינת ישראל אנשים היו קונים דירת שיכון וזהו. היום אנשים מבינים שהדבר משפיע על איכות חייהם. רבים מאלו שקונים דירה שוכרים מעצב פנים כדי לתת לעצמם את מירב האפשרויות ואת איכות החיים שהם רוצים. יש ביקוש גדול מאוד לתחום הזה, במיוחד בירושלים, כי בתל אביב המודעות לנושא היתה יותר גדולה כבר לפני עשור. בירושלים זה התפתח לאט יותר ונכון להיום אנחנו מוציאים הרבה יותר בוגרים שעוסקים בעיצוב פנים. כמובן שהם מקבלים תואר באדריכלות ועיצוב פנים – כי הרבה פעמים כשאתה עוסק בעיצוב פנים חלק מהעבודה יש לה היבט אדריכלי".

מכללת אורט ירושלים מציעה מסלול בן שלוש שנים של לימודי יום, אבל כפי שמתאר האדריכל דן ראובני, מדובר במעטפת אמיתית שמטרתה לסייע לסטודנט לסיים את התואר בהצלחה.

אדריכלות
אדריכלותמכללת אורט ירושלים

"במחלקה שלי אני דוגל במצויינות ומקצוענות, כולל חשיבה יוצרת מחוץ לקופסה, כי זה מאוד חשוב בתחום שלנו. ההוכחה למצויינות ולמקצוענות היא הביקוש לבוגרים שלנו: משרדי אדריכלים מתקשרים אלינו ומבקשים לקבל בוגרים. יש אפילו משרד בירושלים שכל כולו מבוסס על הבוגרים שלנו ואחת לשנה הם מתקשרים ומבקשים בוגר נוסף".

"יש איכויות מיוחדות במכללה בגלל שאנחנו מאפשרים פעילויות שאין בבתי ספר אחרים להנדסאים. לדוגמה: תערוכות, תחרויות, מרתונים, לפני שנתיים עשינו סיור לימודי בספרד וכנראה שהשנה נעשה סיור נוסף בחו"ל. כל מיני פעילויות העשרה שאין במקומות אחרים", מוסיף ראובני.

הוא מציין כי "כראש המחלקה אני מלווה כל סטודנט אצלי ואנחנו נותנים המון שיעורי תגבור, מטפלים בלקויות למידה ונותנים לסטודנטים מעטפת שמסייעת לסטודנטים להיות יותר טובים ולסיים את התואר".

עוד אומר ראובני כי "התואר שלנו מקנה זכות חתימה לבניינים עד 4 קומות. המסלול הוא של שלוש שנות לימודי יום. במחלקה יש כ-100 סטודנטים פעילים בשלבים שונים של לימוד".

רוצים גם אתם להתחיל כבר באוקטובר את הלימודים ולהצטרף להצלחה? לחצו כאן....