מנליס בועידה
מנליס בועידהצילום: קובי ריכטר, TPS

דובר צה"ל רונן מנליס טען בצהריים (חמישי) כי תרגיל ההונאה שצה"ל ביצע מול חיזבאללה בתחילת השבוע היה מוצלח.

"ההבנה שלנו הייתה שאנחנו צריכים לייצר ערפל קרב אצל נסראללה בכל הנושא של קבלת ההחלטות", סיפר מנליס בראיון לוועידת חדשות 12 וציין, "להבנתנו היו שעתיים שנסראללה לא הבין מה קורה. העובדה שנוצר לו מצג שיש נפגעים למרות שאין אפשר את סיום האירוע באופן שבו הוא נגמר".

תא"ל מנליס התייחס גם לסוגיית אמון הציבור בצה"ל, שיש שטוענים שנשחקת בתקופה האחרונה. "אמון הציבור בצה"ל הוא החמצן שמאפשר לצה"ל לפעול", אמר. "טענות מהסוג הזה של פוליטיקה מתערבבת בהחלטות המבצעיות צריכות להידחות על הסף. מה שמשפיע על ההחלטות של המפקדים, של הרמטכ"לים ושל חברי המטה הכללי זה מודיעין, שיקולים ביטחוניים והרתעה של צה"ל.

הדובר דיבר גם על מדיניות העמימות, שמספר פעמים בחודשים האחרונים הופרה על ידי הדרג הפוליטי. "המדיניות שלנו היא של עמימות, אלא באירועים שסוכל פיגוע - כמו ביום שבת, התקיפה בסוריה. הרעיון שבו אנחנו משתמשים במידע כדי להרתיע אויב, לשנות את אופי ההערכות שלו, תוך שימוש בדיגיטל ברשתות החברתיות, זה כלי מבצעי".

מנליס, שצפוי לסיים את תפקידו בשבוע הבא התייחס גם לשאלה, שמסתבר שמעסיקה ישראלים רבים - האם נסראללה אכן נמצא בבונקר. "חד משמעית כן", ענה. "ב-13 שנים האחרונות הוא מתנהל באופן מאוד לא חופשי. הוא מכלכל את צעדיו ברובע הדאחייה כמעט כמבוקש".

"אני חושב שההצלחה של מערך דו"צ בחודשים האחרונים הוא שהצלחנו לייצר סדק באמינות שמיייחסים לנראללה בישראל ובלבנון", הוסיף דובר צה"ל. "יש לו לפעמים הילה של דברי אלוהים חיים. בחודשים האחרונים כמעט בכל נאום הוא משקר שקרים גסים. העובדה שהצלחנו להיכנס למרחב הזה זו הצלחה".