קפה מיכאלה
קפה מיכאלהצילום: ללא קרדיט

לפני כשנתיים הצגנו במדורנו את קפה מיכאל בשכונת קטמון שבירושלים. התנצלנו אז, שאנו חושפים בפומבי בית קפה שכונתי, קצת חבוי, ששכניו היו מעדיפים להשאירו כך, חבוי ושמור.

הפריצה ההמונית פוגעת בקסם הפנימי, השכונתי והמסתורי.

באנו אז קצת לקראתם ולא פרסמנו שלמיכאל יש אחות, בית קפה ששמו מיכאלה, ששוכן לא רחוק, אף הוא בקטמון. אז מאחר שעברו שנתיים לא הצלחנו להמשיך ולהתאפק, ובאתי עם נאווה רעייתי אצל מיכאלה.

זיכרונות כלי המטבח העתיקים

מיכאלה ממוקמת בפינת רחוב השיירות ורחוב החי"ש, ממש מול השטיבלאך. כל ירושלמי יודע מהם השטיבלאך, ולטובת מי שנחת אצלנו מכוכב אחר, נספר שמדובר בחמישה בתי כנסת השוכנים במיתחם משותף, ובכל שעות היום מתנהלות בהם תפילות בכל הנוסחים.

בעלי בתי הקפה הם שניים, אלון בית יוסף ואודי אפשטיין. הם בעצמם חברים שהכירו כשכירים בעבודה משותפת, והגיעו יחד להחלטה שהם מספיק טובים לפתוח ולנהל בתי קפה בבעלותם. הם עוסקים בתחום שנים רבות ולמדו ב'אסטלה' (אלון) ובקורדון בלו בלונדון (אודי). כזכור, מי שמעצב את בתי קפה הוא מוטי כהן, חמיו של אודי.

כהן הוא אספן מושבע של כלי מטבח עתיקים, ואת אוספיו הוא מציג בשני בתי הקפה. המבוגרים, שזוכרים את כלי המטבח שעברו מן העולם, ייהנו מאוד לפגוש בהם שוב ולהיזכר בשיטות הבישול של פעם.

צילום: מיכאלה
צילום: מיכאלה

נפתח את התפריט של 'מיכאלה', שהוא חלבי קליל ומחיריו סבירים. התפריט מציע כריכים, סלטים, מרק, פנקייק, פלטות (ממרחים וגבינות), טוסטים, בייגל טוסט ומנות עיקריות.

בס"ה נהנינו מאוד, ואנו ממליצים לכם על בית הקפה. מובטחנו שגם אתם תיהנו כמונו.

השתדלנו להזמין מנות מקוריות שלא פוגשים כמותן בכל בית קפה. המבחר גדול ובביקור אחד אי אפשר להקיפו:

קציצות כוסמת (38 ₪): אפויות בתנור, מוגשות על טחינה, עגבנייה, וצ'אטני (פלפלים קלויים), ולידן סלט ירקות קטן.

קציצות סלק (36 ₪): תערובת של סלק מרוסק עם גבינת שמנת ורוקט בתוך כריך באגט.

גלילות חצילים (44 ₪): ארבעה גלילי חצילים במילוי תפוחי אדמה אפויים עם רוטב עגבניות וטחינה, מוגש עם ירקות. מעדן.

קרפ ממולא (44 ₪): בצק דק (תדמיינו בצק שעוטף בלינצ'ס) ממולא בתערובת גבינות (שמנת, בולגרית, מוצרלה, פרמז'ן), אפוי ברוטב עגבניות ומוגש עם ירקות. מיוחד וטעים.

בתפריט מופיע מרק המשתנה מידי יום. בביקורנו המרק היה מרק כתום (28 ₪). נאווה הזמינה ונהנתה.

הקרואסונים נגמרים מוקדם

עכשיו ניגש לעוד שלוש מנות שאסור לוותר עליהן. בייגל טוסט פתוח. יש שתי אפשרויות: עם ירקות או עם סלמון. אנו הזמנו את הבייגל טוסט עם הסלמון (42 ₪): שני חצאי בייגל פתוח אפויים עם תערובת גבינות (שמנת, בולגרית, מוצרלה, פרמז'ן) וסלמון מעושן, מוגשים חם. הבייגל פריך והגבינות עם הסלמון מעולות בטעמן.

סלט עלים ופירות (42 ₪): סלט מיוחד מאוד, מספיק לשניים. עלים ירוקים, פירות טריים עונתיים, עגבניות שרי, גרנולה, קולפניות מנצ'גו (גבינת עיזים קשה), מלפפון חמוץ, בצל סגול ורוטב אלף האיים.

והמנה השלישית: קרואסון. אז ככה: יש שם קרואסונים שנאפים בעבודת יד, בידי קונדיטור צרפתי העונה לשם בן. אנו אכלנו קרואסון חמאה, ויש גם עם שקדים, שוקולד וגבינה. הבעייה שלפעמים הקרואסונים נגמרים בשעות המוקדמות. אם מזמינים יום קודם שומרים לכם. קרואסון גדול עולה 14 ₪, ויש מיני שעולה 8 ₪.

ליווינו ארוחתנו במיץ טרי סחוט במקום (גזר, תפוחים, תפוזים). כוס עולה 22 ₪.

הקינוחים ברובם באים מבחוץ, אבל יש גם תוצרת בית. אנו ממליצים על קרמבל פירות קיץ. מגיע לוהט. נאפה עם שיבולת שועל, חמאה, קינמון, נקטרינה ושזיפים.

צמודה לבית הקפה חנות עם מגוון מעדנים. לחנות ולבתי הקפה יש מועדון עם זכויות שחוסכות הרבה. תשאלו במקום.

מיכאלה - ירושלים, רחוב השיירות 20

שעות פתיחה: ימים א'-ה' 7:00 עד 21:00, יום שישי 7:00 עד הצהריים, מוצ"ש סגור. כשרות: רבנות ירושלים. טל: 02-5639977. גישה לנכים: יש. שירותים: ניקיונם בסדר גמור. שירותי נכים: אין. נטילת ידיים: במבואת השירותים. חנייה: תשתדלו לבוא בין התפילות בשטיבלאך.

(באדיבות השבועון ''מצב הרוח'')