שר התחבורה בצלאל סמוטריץ'
שר התחבורה בצלאל סמוטריץ'צילום: אסתי דזיובוב/TPS

שר התחבורה ח"כ בצלאל סמוטריץ' תוקף בחריפות את הקמפיין השלילי של מפלגת נעם נגד מועמדי ''ימינה'', איילת שקד ונפתלי בנט, בעלוני השבת ובאתר האינטרנט.

"אני לא מצליח להבין איך אנשים שלא נמצאים עדיין חודשיים בפוליטיקה יורדים לשיח כה רדוד שיכול להתחרות עם הסרטונים של איווט ליברמן או של גנץ על נתניהו. מדובר בסרטונים שליליים, מכפישים, לא יפים ולא מכובדים", אומר סמוטריץ' לערוץ 7.

לדבריו, "כשמפלגת נעם רוצה להציג את מרכולתה, להיכנס לשקרים והכפשות, זו אינה דרכה של תורה ושל הציונות הדתית. דרכנו אחרת לחלוטין. אנחנו עסוקים בלהסביר מי אנחנו, מה עולם הערכים שלנו, אילו דגלים אנחנו מניפים ומה תכניות העבודה העתידיות שלנו. הם לוקחים נקודות שבהן אנחנו לא מסכימים ומנפחים אותן. יש בזה הרבה כפיות טובה, עין הרע, חוסר פרגון והכרת הטוב - בעיקר כאב לב - אבל אני מקווה שהציבור מבין מה עומד על הפרק ושאסור להצביע למי שעובר את אחוז החסימה".

"כל קול לנעם נזרק לפח ועלול חלילה להוביל להקמת ממשלת שמאל חילונית ולפגיעה בדברים שחשובים לנו כמו למפלגת נעם. מי שחושב שיכפיש אותנו ויעלה את לפיד, ליברמן וגנץ ויקדמו במשהו את הערכים של מפלגת נעם - זו סכנת נפשות", מוסיף סמוטריץ'.

לדבריו, מפלגת 'נעם' אינה היחידה שפועלת בצורה הזו. "גם בעוצמה יהודית אני רואה קמפיינים נגטיביים מאותו הסוג שהופכים את בנט ושקד למוקצים מחמת מיאוס. צריך לזכור שאם איתמר בן גביר היה מקבל את המקום שרצה ברשימה, נפתלי בנט היה מקבל תעודת כשרות למהדרין. כיוון שהוא בגלל אגו החליט להישאר בחוץ ולא להיכנס, הוא הופך אותם לאנשים נוראיים. אני מקווה שהציבור חכם מכדי לקנות את השקרים הללו".

סמוטריץ' אומר כי האיום הגדול ביותר להשגת רוב למפלגות הימין נמצא בעצם הריצה של עוצמה יהודית.

"יש רוב בציבור הישראלי לימין. אם תוצאות הבחירות ישקפו את הרכב האוכלוסייה האמיתי של מדינת ישראל תקום כאן ממשלת ימין. הסיכון היחיד והכי גדול להמשך שלטון הימין והעלאת שלטון שמאל הוא שהימין יזרוק קולות לפח. כאשר מפלגות לא עוברות את אחוז החסימה ברוב מוחלט של הסקרים והן מתמודדות, זה האיום הכי גדול על שלטון הימין והוא חשוב פי כמה וכמה מהשאלה אם לנו יהיה עוד או פחות מנדט. השאלה היא האם לימין יהיו 61 מנדטים והאיום הכי גדול על זה הוא מצד מפלגת עוצמה שזורקת לפח בין שניים לשלושה מנדטים".

שר התחבורה, שהשתתף מוקדם יותר בישיבת הממשלה, נשאל האם חוק המצלמות עקרוני עבור מפלגתו כפי שהוא עקרוני מאוד עבור הליכוד.

"אני לא מצליח להבין את ההתנגדות לחוק הזה. היה דיון, היועץ המשפטי לממשלה נשמע והוא נסמך על חוות דעתו של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית. אנחנו מתקשים להבין כיצד מה שהיה מותר עד היום פתאום הפך להיות אסור. מדינת ישראל מצולמת כולה. אנחנו מדברים על זה שחברי ועדות קלפי או משקיפים בעלי תעודות יוכלו לצלם. זה לא מוריד כהוא זה מההיערכות של ועדת הבחירות לצייד בעצמה פקחים שלה במצלמות. אין שום סיבה שהבחירות לא יצולמו".

"כל מי שרוצה את טוהר הבחירות ומבין את חשיבות מניעת הזיופים אמור לתמוך בחוק הזה. אנחנו לא מצליחים להבין איזה נזק הוא יכול לגרום חוץ מנזק למי שרוצה לזייף ולהטות את תוצאות הבחירות בצורה שאינה דמוקרטית", מסכם השר סמוטריץ'.