סקאלה
סקאלהצילום: יצרן

צ'מפיון מוטורס, יבואנית מותג סקודה, החלה בשיווק מוקדם של דגם ה-SCALA בישראל, המשפחתית הקומפקטית החדשה של המותג.

ה-SCALA, שנחשפה בהשקה עולמית הראשונה מסוגה בישראל, תושק בשלב הראשון בישראל בגרסת מנוע 1.0 TSI וברמת גימור Ambition, כשבעתיד הקרוב יושקו גרסאות נוספות.

ה-SCALA מציעה חבילת בטיחות מתקדמת כסטנדרט הכוללת ניטור מרחק מלפנים ובלימת חירום, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, ובקרת שיוט אדפטיבית. מחיר ה-SCALA יחל ב- 117,990 ₪ לגרסת ה-1.0 ליטר Ambition.

ג'קי אביב, מנהל חטיבת סקודה בצ'מפיון מוטורס: "אנו שמחים להשיק בישראל את הסקאלה, דגם ההאצ'בק הראשון של סקודה. הסקאלה מציעה פלטפורמה חדשנית, מערכות בטיחות אקטיביות משופרות המוצעות כסטנדרט, מנוע מתקדם חסכוני ועיצוב עדכני. בשלב הראשון אנו נשיק את הרכב בגרסה הבסיסית, כשבשנה הבאה אנו צפויים להשיק גרסאות נוספות".

ה-SKODA SCALA החדשה הייתה הראשונה להציג את שפת העיצוב העכשווית של סקודה, עם עיצוב זוויתי ומחודד ברוח אומנות הקריסטל הצ'כית למראה מסותת ואלגנטי. מאפייני העיצוב החדשים כוללים את מתיחת השבכה הקדמית, כשעיצוב "המפרשיות" הקלאסי "יורד" לתוך הפגוש, הפנסים האחוריים מודגשים ובולטים מגוף הרכב, וכיתוב האותיות "סקודה" על תא המטען מחליף את הלוגו.

חזית הרכב מציגה קווי מתאר דומיננטיים בפגוש עם פסים אנכיים כפולים ומסגרת כרום. פנסי החזית מחודדים ותחתיהם ממוקמים פנסי הערפל. צדי הרכב נמתחים בקווים ישרים ובזוויות שונות ויוצרים ל-SCALA "קו מותניים" מפוסל ומראה דינאמי. בחלקה האחורי של ה-SCALA נמתחת השמשה האחורית עד לאמצע דלת תא המטען, כשלהשלמת המראה מוצעים חישוקי סגסוגת מעוצבים בקוטר 16".

ה-SCALA מציעה כמו שאר בני משפחתה במותג SKODA מרחב פנים מרווח. ההאצ'בק של סקודה מציע בסיס גלגלים של 2,649 מ"מ, אורך של 4,362 מ"מ, רוחב של 1,793 מ"מ, גובה של 1,471 מ"מ ותא המטען (הגדול בקטגוריה) ענק בנפח 429 ליטרים (כולל גלגל חליפי).

ה- SCALA מציעה תא נוסעים מרווח ובאיכות גימור גבוהה, לוח המחוונים ועמדת הקונסולה המרכזית מפוסלים בקווים אלגנטיים וחלקים המשלבים קווי מתאר בכרום. מערכת המולטימדיה כוללת מסך "צף" הממוקם בראש הקונוסלה המרכזית בגודל 8' עם משטחים מדורגים ברוח העיצוב החיצוני. גם ה-SCALA ברוח ה- Simply Clever מציעה שפע של מקומות אחסון כדוגמת רשת בצד הנוסע, ומקום אחסון לבקבוקים בדלתות הרכב ולמטריות ועוד.

ה- SCALA ברמת הגימור Ambition מציעה גם סייען תאורה (Coming Home\Leaving Home), חלונות אחוריים כהים, ציפוי עור להגה הספורטיבי הקטום, בלם היד וידית ההילוכים, כוונון גובה במושבים הקדמיים, שני שקעי USB Type C מאחור לטעינה מהירה יותר, חלונות אחוריים כהים ועוד. ה-SCALA כוללת מערכת מולטימדיה מקורית מדגם Bolero עם מסך מגע צבעוני בעיצוב זכוכית בגודל 8" וממשק SmartLink+ לאפשרויות חיבור שונות בין מכשיר הסמארטפון האישי למסך המגע של מערכת המולטימדיה המקורית של הרכב. המערכת מאפשרת חיבור בין מערכות ההפעלה: Mirror link, Car play by Apple ו- Android Auto (למכשירים תומכים).

ה-SCALA תוצע בשלב זה בגרסת מנוע 1.0 ליטר TSI המציע הספק מירבי העומד על 115 כ"ס המושגים בין 5,000 ל-5,500 סל"ד, עם מומנט שיא של 20.3 קג"מ המושגים בטווח של בין 2,000 ל-3,500 סל"ד, כשנתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש עומד על 9.8 שניות. מנוע זה בעל תיבת הילוכים אוטומטית עם שבעה הילוכים DSG וצריכת הדלק המשולבת למנוע זה הינה 5 ליטר ל-100 ק"מ.

ה-SCALA מציעה מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות כסטנדרט החל מרמת הגימור הבסיסית Ambition: בקרת שיוט אדפטיבית המאפשרת שמירה על מרחק קבוע מכלי הרכב מלפנים באופן אוטומטי ושמירה על המהירות המוגדרת באופן דינאמי (עד 210 קמ"ש); מערכת Front Assist המנטרת מרחק מלפנים, מתריעה מפני סכנות ובמקרה הצורך מאטה ואף בולמת את הרכב ומערכת Lane Assist למניעת סטייה מנתיב המפעילה תיקון היגוי באופן אקטיבי.

במקביל למערכות אלו, מציע הרכב את כל המערכות האלקטרוניות המוכרות, ביניהן: 7 כריות אוויר, מערכת למניעת נעילת גלגלים ABS- Anti Locking Brake System, XDS - מערכת נעילת דיפרנציאל אלקטרונית, מערכת לבקרת יציבות ושמירה על הרכב בנתיב הנסיעה ESC - Electronic Stability Control, מערכת (Hill Hold Control) H.H.C סיוע בזינוק בעלייה, מערכת לסיוע בבלימות חירום BAS - Brake Assist System ומערכת eCall לשיחות למוקד חירום ללא צורך בטלפון נייד ברכב.