ראש הממשלה נתניהו
ראש הממשלה נתניהוצילום: דוברות הליכוד

שר החוץ ישראל כ"ץ בירך הערב (שלישי) על הודעתו של ראש הממשלה לפיה יפעל מיד לאחר הבחירות להחלת הריבונות ה ישראלית על בקעת הירדן וצפון ים המלח.

"אני מברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו על ההתחייבות שנתן הערב, להחלת הריבונות הישראלית על בקעת הירדן-גבול הבטחון המזרחי של מדינת ישראל-מיד לאחר הרכבת הממשלה הבאה. אני משוכנע שהממשל האמריקאי, הידידותי לישראל מאז ומעולם, תומך ויתמוך במהלך, וזאת בהמשך להכרה בירושלים כבירת ישראל ובריבונות הישראלית ברמת הגולן".

"כעת ידרש הבוחר הישראלי לבחור בין מי שמבצר וממגן את גבולות הבטחון של מדינת ישראל, לבין מי שתומך במסירת שטחים ובעקירת מאות אלפי יהודים מבתיהם ואדמתם", הוסיף כ"ץ.

השרה גילה גמליאל צייצה, "‏מ-ר-ג-ש. רגע היסטורי בהובלת ראש הממשלה נתניהו להחלת ריבונות בבקעת הירדן. אזרחי ישראל, עכשיו הקול בידיים שלכם".

חה"כ אסנת מארק צייצה בדף הטוויטר שלה לאחר ההצהרה, "‏הצהרה היסטורית בעלת חשיבות אדירה של ראש הממשלה נתניהו. ממשלת ישראל הבאה בראשותו תוביל מדיניות סיפוח חשובה, טובה, נכונה וחסרת תקדים. הבחירה ב 17.9 היא בין עקירה והתנתקות בהובלת גנץ-לפיד לבין סיפוח והתעצמות בגבולות מדינת ישראל בהובלת נתניהו".

שר הכלכלה והתעשייה וחבר הקבינט המדיני-בטחוני, אלי כהן, מסר "הצהרת ראש הממשלה על הכוונה להחיל את הריבונות הישראלית בבקעת הירדן וביהודה ושומרון היא מתבקשת. חבלי הארץ הללו הם חגורת הבטיחות וחומת המגן של מרכז הארץ וירושלים בירתנו הנצחית. לפני 4,000 שנה פסעו אבותינו בחבלי הארץ הללו אותם שחררנו לפני 52 שנים. הגיע הזמן להשלים את המלאכה ולתת את החותמת האחרונה על השבת בקעת הירדן ויהודה ושומרון לחיק העם היהודי באופן רשמי - גם כדי להעביר מסר לאויבנו: זו הארץ שלנו".

ח"כ אריאל קלנר בריך את ראש הממשלה נתניהו על ההכרזה, "עוד הוכחה לחשיבות ההמשכיות של ממשלה ימנית ולאומית בהנהגתו של רה"מ בנימין נתניהו. ב17.9 שמים מחל בקלפי ושומרים על שלטון הימין".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ אבי דיכטר, מסר ""אני מברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו על ההחלטה ההיסטורית להחיל את הריבונות על בקעת הירדן ולהבהיר לכולי עלמא שהבקעה היא גבולה המזרחי של מדינת ישראל. זהו קו ההתחלה שהמשכו יהיה החלת ריבונות ישראלית על היישובים הישראלים באיו"ש - דין ישראלי באפרת כדין ישראלי בתמרת. וכך לגבי בית אל וכרמיאל, גוש עציון וראשון לציון. כעת נותר לנצח בבחירות, לאפשר לנתניהו להרכיב ממשלה ולממש את ההכרזה שנתן הערב. יישר כח ביבי, העם אתך".

יוזמת הצעת חוק החלת הריבונות ביהודה ושומרון ובקעת הירדן, ח״כ מיכל שיר (הליכוד), מסרה "זו התשובה הציונית הראויה לכל אויבינו ומבקשי רעתנו. עכשיו כבר ברור לכולם, זו לא שאלה של נכון או לא, אלא שאלה של מתי. אחינו המתיישבים לעולם לא יצעדו לבד, אף סנטימטר מארץ ישראל לא יימסר יותר לאויבינו. תנועת הליכוד אמרה הערב את דברה. היום הוא יום חג - הגיע זמן ריבונות".