נתניהו בראיון לערוץ 7: חושש לחיי המדינה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר בראיון מיוחד לערוץ 7 כי הוא מתכוון במסגרת החלת הריבונות לפתח גם את אזור E1, "החלת הריבונות היא המשימה הבאה של הימין".

"בתכנית החלת הריבונות והסיפוח שלי אזור E1 בפנים. אני שוקל גם את זה. אם מדברים על הריסה, לא צריך לדבר על כמה 'חושות'. יש לי תכניות ואני מקדם אותן. הרסנו בניינים בצור באחר. אני בוחר היכן לעשות את הצעדים הללו. אין מי שנלחם עבור ההתיישבות כמוני", אומר נתניהו. לדבריו, "יש לנו עכשיו שעת כושר פנטסטית והעיקר זו ההתיישבות היהודית", דברי נתניהו.

לשאלה בנוגע לביקורו בחברון והדרישה לבנות בשוק ולהכשיר הנגשה לנכים למערת המכפלה. "אני כבר נתתי הנחיות לפתוח את השוק בחברון וגם לסדר את המעלון".

נתניהו נשאל לגבי הבטחתו להקים 300 יחידות דיור ואמר בתגובה, "אם אני לא אהיה, לא יהיה יישוב בבית אל ולא יהיה כלום".

לשאלה האם נתניהו חושש לחייו, בעקבות גל ההסתה כלפי הימין וההתנהלות של ח"כ איימן עודה כלפיו בכנסת היום הוא עונה, "אני חושש לחיי המדינה ולעתידה. מה שאיימן עודה מרגיש זה שהוא בתוך הממשלה הבאה. יש כאן עסקה של גנץ ולפיד עם כל מפלגות השמאל, המפלגות הערביות וליברמן - כולם יחד יקימו את הממשלה הבאה. הם כרגע מובילים בסקרים, יש להם גוש גדול יותר מהימין ויש להם את המפלגה הגדולה ביותר. אז עודה מפגין את הביטחון שלו, הזלזול שלו והשמחה על הטילים שעפו על אשדוד".

"זה דבר סימפטומטי. אני תמיד שומר על קור רוח, בצבע אדום או ב'צבע עודה'. אני חושב שאנחנו צריכים להבין שצריך עכשיו להתעשת, להזדעזע ולהבין שאם לא נביא את כל הקולות מהר, הם יקימו את הממשלה הבאה ואיימן עודה יהיה שר בה. זה מה שראינו היום", מוסיף נתניהו.

לדבריו, "אנחנו צריכים להיות המפלגה הגדולה יותר אחרת יטילו עליהם להרכיב את הממשלה. המנדטים הנוספים של אנשים שיישארו בבית או שיתבזבזו על עוצמה שלא יעברו את אחוז החסימה, או סמוטריץ' ושקד שבלאו הכי יעברו את אחוז החסימה. הפסדנו את הבחירות פעם שעברה עם 150 אלף שקולות שירדו לפח ואסור לנו להיות יותר קטנים מגנץ".

מדוע הציונות הדתית צריכה להקשיב לך ולא ללכת למפלגה שאמורה לייצג אותה?

"מי אמר שהם צריכים עשרה מנדטים, אני אפנה אליהם בכל מקרה ראשונים, זו לא שאלה בכלל והם יהיו בממשלה. זה באמת משנה אם אורית סטרוק, שאני מכבד אותה, תהיה בפנים? או שחשוב יותר אם נהיה גדולים יותר מגנץ ולפיד?".

"איך האמריקנים הגיבו להחלטה שלי להחיל ריבונות בבקעת הירדן? הם לא הסתייגו וגינו. אלא תדרכו בתקשורת שהתכנית שראש הממשלה הציג אינה סותרת את עסקת המאה של הנשיא טראמפ. הבנתם את המשמעות? אני מכשיר את הלבבות. מי עשה את זה איילת שקד? נפתלי בנט? סמוטריץ'? אני עשיתי את זה"".

"אני לא מדבר רק על הציונות הדתית אלא על הציונות. אני מחולל מהפך היסטורי ומשנה את זרימת ההיסטוריה היהודית בארץ ישראל. מאז מלחמת ששת הימים הנרטיב של השמאל שלט. מה זה הסכם מדיני וגבולות קבע? לעקור מתיישבים, לשים את הגבול סמוך לתל אביב, לעצום עיניים והכל יהיה בסדר.
אני עמדתי מול שני נשיאים אמריקניים, לפני הנשיא טראמפ ובלמתי נסיגות ועקירות. מאז שנכנס הנשיא טראמפ אני משנה את הכיוון - מבלימה להתבססות והכרה. קודם כל הכרה בירושלים כבירת ישראל, אחר כך העברת השגרירות האמריקנית אליה, אחר כך הכרה בריבונותנו בבקעת הירדן ובהמשך גם בהחלת החוק הישראלי על כל היישובים".

לדברי נתניהו, "אנחנו בסיבוב של ההיסטוריה לכיוון החיובי שתמיד חלמנו עליו. אמרתי לבית הלבן, שהכשרתי את הלבבות וסללתי מסילות. זה קשה וצריך מיומנות של מדיניות בינלאומית. מי יעשה את זה? מישהו אחר מסוגל בימין לעשות את זה? ברור שלא. אם אתה לא יכול להיות מדינאי בינלאומי בשורה הראשונה אין לך מה לעשות פה, כי אחרת אתה סתם מתקפל. צריך יכולת להשפיע על נשיא ארה"ב, על הקונגרס בארה"ב, לקנות את האמון של הציבור האמריקני".

לטענתו בימין לא מבינים זאת. "לא היה ראש ממשלה שהשפיע כמוני על ארה"ב. איימן עודה הוא יריב מר שלי אבל מה שהוא מבין ומה שבשמאל מבינים, בימין לא מבינים. בשמאל חושבים שכדי להפיל את הימין צריך להפיל את הליכוד ולשם כך צריך להפיל אותי".

"יכולתי לאתרג את עצמי בקלות. לומר שבמקום להילחם על הגבולות והיישובים, כן צריך לעקור בשביל השלום. היו נושאים אותי, את אשתי ואת בני על כפיים. הם מבינים שאני לא עושה את זה, לא נכנע ומשנה את ההיסטוריה. יש לנו רגע היסטורי, בואו לא נבזבז את זה", מוסיף ראש הממשלה.

למה הציונות הדתית מרגישה תמיד שאתה מחפש אותה רק לפני הבחירות ושוכח מיד אחריהן?

"קודם כל הטלפון הראשון יהיה אליהם. הציונות הדתית יושבת אצלי בבית. רעייתי לא מפרישה חלה, אבל באה מבית דתי ומאוד מכבד את המסורת. יש לי גם בן שהוא חובש כיפה סרוגה. אני והוא קוראים את פרשת השבוע בשבת בבוקר ואחר כך את ההפטרה. אצלנו זה אמיתי. אני לא צריך לחכות לבחירות. הימים שהציונות הדתית היתה צריכה מפלגה סקטוריאלית עברו מן העולם. בואו נציל את הבית".

מה לגבי הרשימות עוצמה יהודית ו'נעם'?

"הם זורקים את הקולות לפח ויכולים להביא לעליית שלטון השמאל. ממשלת שמאל ערבים מעולם לא היתה קרובה כל כך. כדי שתהיה ממשלת ימין הליכוד צריכה להיות המפלגה הגדולה ביותר, שמי שמתלבט שלא יצביע לרשימת סמוטריץ' שקד כי הם עוברים בלאו הכי. ומי שרוצה להצביע לעוצמה יהודית או ל'נעם' - השתגעתם? אנחנו נפסיד את הבחירות. כמה פעמים נחזור על הטעות הזאת?".

"אני הולך להקים ממשלת ימין. תמיד עשיתי את זה. לא הקמתי כזאת כשליברמן לא נתן לי או כשבנט ושקד עשו ברית אחים עם יאיר לפיד. אני תמיד מקים ממשלת ימין ומוכן אחר כך להוסיף. הצד השני לא הולך להקים ממשלת אחדות אלא ממשלת שמאל. הימין חייב להתעשת ולהבין שהקרב כרגע הוא מי יהיה ראש הממשלה הבא - אני או גנץ ולפיד".

ב-2009 הבטחת למוטט את שלטון חמאס. מה קרה להבטחה הזאת?
"אנחנו בדרך לכך. לצערי, לא נוכל להימנע ממערכה. אני מנהל מערך רב זירתי ואנחנו פועלים בכל הזירות".