אוהדי חיפה (ארכיון)
אוהדי חיפה (ארכיון)צילום: באדיבות האתר הרשמי של מכבי חיפה (ראובן כהן).

שוב אירוע אלימות חמור של אוהדי כדורגל, שוב אוזלת יד של משטרת ישראל. אחרי אירועי אלימות חמורים של אוהדי מכבי והפועל תל אביב, בשני אירועים שונים, אמש, שעות ספורות לפני כניסת השבת התרחש אירוע אלימות חמור ביותר - הפעם מצידם של אוהדי מכבי חיפה.

היה זה כאשר כ-30 חברי ארגון האוהדים "אולטראס בויס" ו-"הקופים הירוקים", ארגוני האוהדים של מכבי חיפה, הגיעו בהפתעה אל ביתו של מנכ"ל המועדון אסף בן דב.

בן דב שהה באותה השעה בביתו יחד עם בני משפחתו והתכונן לשבת כשלפתע חדרו האוהדים אל חצר ביתו ולדברי המועדון החיפאי אף הפעילו אלימות קשה מילולית ופיזית כנגד המנכ"ל, משפחתו ומקורבים הגרים בסמוך.

על פי הודעת מכבי חיפה, מדובר באוהדים שעל חלקם נאסר בעבר להיכנס לתוך תחומי האצטדיון הביתי, אצטדיון סמי עופר ולמשחקי מכבי חיפה בשל התנהגותם האלימה כשאלה מוחים כנגד הנהלת המועדון שהחליטה להילחם באלימות ולמגר אותה מהיציעים.

במכבי חיפה מתחו ביקורת קשה על משטרת ישראל כשזו בוששה מלהגיע ובמשך דקות ארוכות נאבקו בני המשפחה באוהדים האלימים לבדם. לדברי המועדון הירוק מהכרמל, האוהדים הספיקו לברוח לפני שהגיעה המשטרה כשאלה אף איימו כי יחזרו למקום ובפעם הבאה יפגעו באופן חמור יותר עם הבטחה כי "זו רק ההתחלה".

"מועדון הכדורגל מכבי חיפה רואה תקרית חסרת תקדים זו באופן החמור ביותר! אנו משוכנעים כי כל אזרח במדינה בכלל וכל מי שמכבי חיפה יקרה לו בפרט, חרד, מזועזע ומגנה בתוקף את הפגיעה באסף ובני ביתו. אין זו פגיעה במנכ"ל המועדון, זו פגיעה במועדון הכדורגל מכבי חיפה", אמרו במועדון.

"אסף שעומד בגאון במאבק נגד האלימות והגזענות והפך בשל כך למטרה, לא ירתע, לא הוא ולא העומדים בראש המועדון, בהם כמובן הנשיא, יעקב שחר. חשוב שיובהר, בניגוד לצבע אותו מנסים אותם פורעים לצייר את המחאה, אין פה מחאה על אי רכש ולא על מחירי הכרטיסים/מנויים, יש פה מחאה אלימה לשם דבר אחד בלבד - לפגוע במכבי חיפה, לכרסם בה וכמובן להמשיך באלימות ביציע הצפוני ומחוצה לו. ובכך אנו נאבק", הבטיחו בחיפה.

כאמור, בחיפה מתחו ביקורת קשה על התנהלות המשטרה וגורמי אכיפת החוק כשאלה נוקטים ביד רכה מול אוהדים. "על המשטרה ורשויות החוק ביום זה להתעורר פן יהיה מאוחר. תלונה הוגשה במשטרה. אנו קוראים למשטרה לפעול בנחישות בנגע האלימות וחלילה מלהותיר את נושא האלימות בספורט כמס שפתיים, סלוגן ותו לא. כל מי שמכבי חיפה יקרה לו חייב להגיד לא עוד. נחצה קו אדום ורגע לפני שיקרה פה אסון, בואו נעצור את זה כעת ונלחם יחדיו באלימות".

אסף בן דב המנכ"ל המוכה וההמום אמר: "הימים שעוברים עליי ועל בני משפחתי הם לא פשוטים. המחיר יקר, אבל אני חזק ובעיקר מבין כי המטרה חשובה מהכל, המטרה שלכם הקהל הרחב והנפלא שלנו יהיה מועדון בריא נקי מאלימות. המאבק הזה הוא על עתיד המועדון, שמו, תדמיתו ובטחון כל אחד מאיתנו ועתיד הכדורגל של כולנו. לא נרתע ונמשיך בדרך הזו", הבטיח בן דב.

במנהלת הליגות בכדורגל הגיבו לאירוע האלימות החמור, כשאמרו כי "כבר אתמול בערב שוחח ארז כלפון יו"ר המנהלת עם יעקב שחר ואסף בן דב ונמצא בקשר ישיר עם הגורמים הרלוונטים במשטרת ישראל. המשטרה התחייבה לטפל בנחישות כנגד הבריונות של אותם אלה המכנים את עצמם 'אוהדים'.
הטיפול באלימות חייב להיעשות ע"י כל הגורמים בכדי ולשלוח מסר ברור כנגד אלה המאיימים על נושאי משרה בכדורגל הישראלי. אנו מקווים כי הפרקליטות וביהמ"ש ישיתו עליהם עונשים כבדים.
המנהלת מחזקת את ידי אסף בן דב מנכ"ל הקבוצה ומועדון מכבי חיפה ותעמוד לצידם".