אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

בצל הסערה וההסתה במערכת הבחירות נגד הציבור הדתי והחרדי ובהמשך למתקפות חסרות הרסן של הפורום החילוני, נשלח אמש מכתב ממקום לא צפוי ליו"ר איגוד רבני קהילות הרב עמיחי אליהו.

הרקע למתקפה על הרב עמיחי אליהו היה ראיון משותף יחד עם מנכ"ל חדו"ש שם תקף אליהו ואמר כי הם (הפורום החילוני) לא מפחדים מהדתה אלא הם מכחישי יהדות, שכן רוב הציבור במדינת ישראל אינו שונא את הדת ואינו מסכים עם קומץ אנשי השמאל המנסים להשניא את הדת על כולם ולהפוך את המדינה לכלל אזרחיה.

ההד הציבורי בעקבות הדברים שאמר אליהו הביאו עשרות פניות דווקא מהמגזר החילוני שחיזקו את דבריו.

העיתונאית מזל מועלם אמרה בתכניתה כי היא לא ראתה את ההדתה שנכנסה לבית הספר של בתה הלומדת בתל אביב וכי היא מנסה להבין איפה זה קורה.

באחת התגובות בפייסבוק סיפר גולש על חוויותיו והיכרותו עם הרב עמיחי אליהו: "עמיחי אליהו, בוקר טוב שבת שלום, אנשים בטח יחשבו שהשתגעתי שאני כותב לך בשבת! אבל ברשותך אספר סיפור קטן שקרה לי ולך. ביום שישי בערב אחרי סעודת יום שישי יצאתי מביתי לכיוון הבית שלך, הגעתי אליכם והייתם בדיוק באמצע ארוחת שישי, הוזמנתי לשבת בשולחן וכשישבתי בכיסא הרגשתי שהטלפון מפריע לי לשבת, הוצאתי את הנייד והנחתי אותו על השולחן של יום שישי, הרגשתי נבוך והתנצלתי, מיד אמרת שזה בסדר ולא קרה כלום ולא ביישת אותי".

הכותב המשיך: "עמיחי נתקלתי בך בלא מעט פעמים בסיטואציות כאלו ואחרות ותמיד ידעת לכבד ולקבל את השונה ממך (דתי חילוני) תמיד אתה מכבד, תמיד נעים לדבר איתך ואף פעם לא הרגשתי התנשאות או כפיה או כל דבר אחר, תמיד כיף לדבר איתך. איך פעם אמרת לי ואני מצטט, 'אני רוצה שהילדים שלי יגדלו ויכירו אנשים טובים שיש לנו בארץ, גם אם הם חילונים ושזה לא הופך אותם ללא טובים', (בניגוד למה שמנסים לעשות בפורום החילונים). אז כן, בניגוד אליהם, אתם לא כופים, הכפייה החילונית היא הבעיה, ואני לא דתי, אני חילוני שגדל בבית עם מסורת, והמסורת תמשיך לנצח".

"מי שלא מעוניין במסורת זו בעיה שלו, הם מעדיפים לעשות את כיפור בחו"ל. במקום לשים ראש של דג בשולחן בראש השנה (אם בכלל חוגגים) הם מעדיפים לקנות בטיב טעם ראש אחר".

"אני חילוני ששומר על מסורת ועושה קידוש כל יום שישי וכותב תגובה בשבת בבוקר לעמיחי. אני גאה להיות יהודי חילוני ששומר על המסורת, וכן, ילדיי יודעים מה זה שבת (גם אם לא שומרים שבת) שומרים על כשרות, יודעים מה זה כיפור וצמים בכיפור, חגי ישראל, קידוש בשבת ואפילו יודעים את הברכות בע"פ, קריאת שמע ועוד ועוד, זה לא מונע ממני ומהם לחיות בשלום ובאחווה עם דתים, אנחנו מקבלים אחד את השני כמו שאנחנו"

בסוף המכתב הגולש שב ותקף בחריפות את הפורום החילוני: "אפשר לכתוב עוד המון בנושא אז אסכם בקצרה, הבעיה היא עם הפורום החילוני שמנסים להפוך אותנו (החילונים) ללא יהודים".

תגובת התמיכה ברב עמיחי אליהו
תגובת התמיכה ברב עמיחי אליהוצילום: ללא