איילת שקד
איילת שקדצילום: אהוד אמיתון/TPS

יו"ר מפלגת ימינה, השרה לשעבר איילת שקד, מודאגת מהמצב בשטח ומהנתונים שהיא מחזיקה בידה, קצת פחות מיממה לפני פתיחת הקלפיות.

"אנחנו נמצאים במצב לא פשוט נתניהו מצליח לחדור ולקחת לנו את הקולות. לפי הנתונים שלנו הליכוד הופך למפלגה ענקית ואנחנו למפלגה קטנה ואסור שזה יקרה. אין שום סיבה שנתניהו יהיה עם 40 מנדטים ואנחנו עם 4. אני אומרת לראש הממשלה שיעזוב את המפלגה שלנו והבוחרים שלנו בשקט. הוא צריך להתעסק בהגדלת הגוש כי אנחנו בכל מקרה נמליץ עליו. הוא צריך להתעסק בשני דברים: להחזיר את הקולות מעוצמה יהודית שלא עוברים את אחוז החסימה ולנסות לקחת קולות מליברמן ומכחול לבן", אומרת שקד בראיון לערוץ 7.

לדבריה, "הליכוד, על פי כל הנתונים, באופן ברור תהיה המפלגה הגדולה ביותר. אסור שאנחנו נתדרדר למחוזות של ארבעה וחמישה מנדטים. נתניהו רוצה אותנו קטנים, חלשים, מושפלים ובלי כוח. אסור שזה יקרה. אני רוצה לפנות לכל הציונות הדתית על כל גווניה וזרמיה: יש בנו תמיכה רחבה מכל קצוות הציונות הדתית ואנחנו זקוקים לכל אחד. כולם צריכים להתעורר, לצאת ולהצביע למפלגות שעוברות את אחוז החסימה".

היא מגיבה לטענת ראש הממשלה לפיה הוא זקוק בסך הכל למנדט אחד ממפלגתה. "אין דבר כזה מנדט אחד. ברגע שהוא מתחיל במלחמה שלו נגדנו, כל מצביע חושב שהוא מנדט אחד ואנחנו נשארים עם ארבעה. הוא גם לא צריך שום מנדט מאיתנו. לא כזה קריטי אם טלי פלוסקוב תהיה בכנסת אבל אם עידית סילמן כן. אנחנו נאבקים על המנדט השמיני ואנחנו צריכים את הציונות הדתית איתנו".

שקד מודאגת מאוד ממה שיקרה בממשלה הבאה. "נתניהו וטראמפ בתכנית שלהם מתכננים להקים מדינה פלסטינית ולהפוך את היישובים ביהודה ושומרון למובלעות בשטח פלסטין. אם נהיה גדולים וחזקים זה לא יקרה".

"ראש הממשלה גם בעבר דיבר על מובלעות יהודיות בשטח פלסטיני. אני פונה לכל המתיישבים ביהודה ושומרון ואומרת להם: תצביעו למי שיחזק את נתניהו מימין וידאג שזו באמת תהיה ממשלה אמיתית", היא מוסיפה.

לשאלה לגבי דברי נתניהו לפיהם גם מפלגתו יכולה לדאוג לציונות הדתית היא משיבה, "יולי אדשלטיין, הוא אדם ישר. בראיון אתמול הוא אמר שבליכוד מעולם לא דאגו לענייני דת ומדינה והשאירו את זה תמיד לחרדים. בקדנציה הקרובה יצטרכו לבחור רב ראשי. הליכוד ילכו עם החרדים - ומי יילחם על רבנים ציונים דתיים? הציבור בוגר מספיק כדי לא לקנות לוקשים".