פרופ' ישראל אומן
פרופ' ישראל אומןצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

זוכה פרס נובל בכלכלה, הפרופסור ישראל אומן, הגיש עתירה בהולה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, בבקשה להוצאת צו מניעה נגד רשימת "עוצמה יהודית".

עתירתו של פרופ' ישראל אומן נוגעת להודעה שקרית אשר הופצה לכאורה על ידי רשימת 'עוצמה יהודית', ובה נטען כי פרופ' אומן אמר כביכול שרשימה זו עוברת את אחוז החסימה.

אומן המיוצג על ידי עו"ד שמחה רוטמן ממשרד עו"ד רוטמן - לב מציין כי בהודעה שהפיצה עוצמה אף נכתב שהוא קורא להצביע למפלגה כדי לסייע לה לעבור את אחוז החסימה, כביכול.

בעתירה נכתב בין היתר, "הטעיית בוחרים בעיצומו של יום הבחירות והשפעה בצורה שקרית על הצבעתם, עלולה להוות הפרעה לבחירות כהגדרתה בחוק הבחירות לכנסת".

לקריאת העתירה המלאה לחצו כאן

"כב' היו"ר יתבקש לעשות שימוש בסמכותו על פי חוק הבחירות ולהורות למשיבים לחדול מכל תעמולה העושה שימוש בשמו של העותר ומציגה אותו כתומך בהם באופן שקרי. מן הדין ומן הצדק להיעתר לעתירה זו, המוגשת בדחיפות מירבית כדי לצמצם את ההשפעה השקרית של התעמולה הלא הוגנת שמבצעים המשיבים או מי מטעמם" נכתב עוד בעתירה.

עו"ד רוטמן הוסיף, "הצגתו של העותר כתומך בהצבעה למפלגת עוצמה יהודית, בניגוד מוחלט לאמירתו המפורשת להצביע ימינה, מלבד השקר המוחלט הטמון בה, מהווה תעמולה המהווה הפרעה בלתי הוגנת".