ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב (רביעי) את חברי סיעת הליכוד במלון אוריינט בירושלים, והתייחס לתוצאות הבחירות.

''אני מגיע לכאן אחרי מפגש עם ראשי המפלגות של המחנה הלאומי", אמר נתניהו, ''החלטנו פה אחד שאנחנו הולכים יחד למשא ומתן להקמת ממשלה בראשותי. אנו ננהל את המשא ומתן בנציגות אחת, יריב לוין יהיה בראש''.

נתניהו הוסיף: ''לאחר שהקמנו את גוש מפלגות הימין יש או ממשלה בראשותי או ממשלה מסוכנת שנשענת על המפלגות הערביות. נעשה כל מאמץ כדי למנוע ממשלה מסוכנת כזו''.

ראש הממשלה הודה לחברי הליכוד, ''אני רוצה להודות לכל אחד ואחת מכם בלי יוצא מן הכלל על התמיכה החד משמעית בי ובליכוד. אתם התבטאתם בצורה חדה וברורה, זה חשוב שהציבור שמע את זה ואני מאוד מעריך את זה. אנחנו הולכים יחד והמחנה הלאומי הולך יחד, ובעזרת השם נקים יחד ממשלה חזקה, ציונית וטובה למדינת ישראל''.

שר התיירות יריב לוין, ראש צוות המו״מ הקואליציוני, דיבר בישיבת סיעת הליכוד והבהיר כי ראש הממשלה נתניהו ימשיך להוביל את המפלגה. ״מי שיש לו חלומות לפרק את הליכוד - יכול לשכוח מזה. הליכוד זה לא מפלגת העבודה. מי שבאמת רוצה ממשלת אחדות - יכול להצטרף רק בנוסף לגוש הימין המאוחד שלנו", אמר לוין.

''ראש הממשלה שוחח מיד אחרי המדגמים עם כל ראשי המפלגות, והיום קיימנו ישיבה בהשתתפות כולם, ועל דעת כולם ובלי שאלה, הדבר הנכון הוא לסכם שאנחנו למעשה מתלכדים לגוש אחד כאשר ישנה אמירה ברורה שאף מפלגה לא תנהל משא ומתן באופן נפרד, ושיהיה צוות עם נציגות מכל מפלגה בתהליך משותף״, סיפר לוין.

ראשי המפלגות עם נתניהו
ראשי המפלגות עם נתניהוצילום: הליכוד

כאמור, ראשי סיעות הימין התכנסו מוקדם יותר בלשכת ראש הממשלה בירושלים והחליטו על הקמת ''בלוק ימין'' בהובלת ראש הממשלה נתניהו, שיפעל יחד לכינונה של הממשלה הבאה. הוחלט להקים צוות משא ומתן קואליציוני משותף לכל סיעות בלוק הימין.

בפגישה עם ראש הממשלה נתניהו השתתף השר יריב לוין וראשי הסיעות: יעקב ליצמן, משה גפני, נפתלי בנט, הרב רפי פרץ, איילת שקד, בצלאל סמוטריץ׳.

השר אריה דרעי נפגש עם ראש הממשלה נתניהו מוקדם יותר הבוקר, מאחר ולא יכל להשתתף בפגישה בשל אזכרת השר לשעבר דוד אזולאי ז''ל.

מפת המנדטים, לאחר ספירת 90% מהקולות: כחול לבן - 32, הליכוד - 31, המשותפת - 13, ש"ס - 9, ישראל ביתנו - 9, יהדות התורה - 8, ימינה - 7, העבודה - 6, המחנה הדמוקרטי - 5.

שקד: חושבת שצריך להמשיך ביחד