הגננת כרמל מעודה בדיון בבית המשפט העליון השבוע
הגננת כרמל מעודה בדיון בבית המשפט העליון השבועצילום: אסתי דזיובוב/TPS

שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, הורה הבוקר (חמישי) לשחרר את כרמל מעודה, הגננת המואשמת בהתעללות בפעוטות בגן הילדים שניהלה, למעצר בית מלא בתנאים מגבילים.

בכך הפך השופט עמית את החלטת בית המשפט המחוזי אשר החליט להותיר את מעודה במעצר עד תום ההליכים, וזאת בשל חומרת כתב האישום נגדה ובשל מסוכנותה.

בפסק הדין בערעורה של מעודה ציין השופט עמית, "אין לכחד כי העבירות המיוחסות לעוררת הן חמורות, והלב נכמר למקרא התיאורים המפורטים. מכתב האישום עולה תמונה קשה של התעללות בילדי הגן, מה שמעורר בלב כל הורה חלחלה ורצון מיידי לחוש ולחבק ולגונן על ילדו-הקט".

"עם זאת, לא נלאה מלחזור ולהסביר לקורא, וגם לציבור ולהורים הזועמים והכואבים, כי מעצר לחוד ומאסר לחוד, כי המעצר אינו מקדמה על חשבון העונש, וכי חומרת העבירות אינה מהווה עילת מעצר לפי חוק המעצרים", הוסיף השופט.

השופט עמית הדגיש, "העובדה שהעוררת נתונה ללחצים, שמא גם לאיומים כלפיה, אינה מקימה עילת מעצר. חוק המעצרים אינו מכיר ב'מעצר הגנתי'. לדידי, אף מדובר בשיקול זר, באשר קשה להלום כי ההחלטה אם לעצור אדם תהא תלויה בלחצים חיצוניים מצד הציבור או מצד נפגעי העבירה, עם כל ההבנה לזעמם ולכאבם".

כאמור, נגד מעודה הוגש לאחרונה כתב אישום חמור, המייחס לה שורה של מעשי התעללות קשים ביותר בפעוטות שהיו בגן שאותו ניהלה.

לפי כתב האישום, "בהזדמנויות רבות ושונות במהלך עבודתה בגן, תקפה הנאשמת תינוקות ופעוטות בגן הילדים, בין היתר, בכך שכיסתה ראשם של קטינים בשמיכה וישבה עליהם למניעת תזוזה, קשרה ידי קטין באמצעות חוט למשך דקות עד שעות, הרימה קטינים באמצעות אחיזה בכוח בזרוע, הניפה אותם באוויר עד להטחתם ברצפה, טלטלה תינוקות, העמידה פעוטות עם הפנים אל הקיר לעתים למשך כמה שעות, הצליפה בקטינים באמצעות חיתול, סטרה להם, צבטה ומשכה ראשם של פעוטות לאחור תוך חסימת אפם ופיהם, עד שהתגלעו קשיי נשימה".