טקס ההסלנה על הדרימליינר החדש

מטוס "ירושלים של זהב" של אל על, הדרימליינר ה-12 במספר של החברה, נחת היום (חמישי) לראשונה בשדה התעופה בן גוריון בישראל.

המטוס נחת בנתב"ג לאחר שטס בגובה נמוך מעל העיר ירושלים ואפשר לאלפי תושבי העיר להיות הראשונים לראותו מקרוב כשחלף מעל אזורים מרכזיים בעיר כמו הר הרצל, משכן הכנסת, גן סאקר, טחנת הרוח במשכנות שאננים, מעלה אדומים ושכונת עין כרם.

בזמן הטיסה מעל ירושלים, התקיימה שיחת טלפון מיוחדת בין הקברניט עדי ברוידא עם נשיא המדינה ראובן ריבלין אשר אמר "אל על ירושלים של זהב, כאן ירושלים. אני רוצה להגיד לכם כירושלמי, בן ירושלים. אתם מגיעים הביתה. הגעתם הביתה! אל על, הכי בבית בירושלים.

"אתם מנמיכים מעל ירושלים והלב שלנו ממריא אליכם. כל הכבוד לכם אל על. איך אומרים אצלכם? Clear to land - אתם רשאים לנחות. כאן ירושלים, שלום וברכה לכם. ברוכים אתם וברוכים תהיו", אמר ריבלין לקברניט.

הקברניט ברוידא הנרגש השיב לנשיא ואמר: "כבוד נשיא המדינה, מר רובי ריבלין, הירושלמי מספר 1 של מדינת ישראל, תודה על הברכה מחממת הלב. אני נרגש לדבר איתך בעודנו טסים מעל העיר ירושלים, בירת מדינת ישראל, במטוס הדרימליינר החדש של אל על, שנקרא בשם 'ירושלים של זהב'. העיר נראית נפלא מלמעלה. תודה על ההזדמנות החד פעמית לשוחח איתך במעמד מרגש זה. כאן צוות טיסה LY1789 נפרד לשלום ונערך לנחיתה".

לאחר הנחיתה בנתב''ג
לאחר הנחיתה בנתב''גצילום: עופר חג'יוב

המטוס, שסימונו 4X-EDM הגיע הבוקר היישר ממפעל בואינג בסיאטל, ארה"ב, ונקרא "ירושלים של זהב" על שם העיר ירושלים וכאות הוקרה ליצירה שחוברה והולחנה על ידי המשוררת נעמי שמר ז"ל.

המטוס מעוצב בצבעי כחול וזהב המשולבים לכל אורכו, ונישאים גם בדגל ישראל המתנוסס על זנב המטוס ולוגו החברה בקדמתו.

עם נחיתת מטוס הדרימליינר החדש בנתב"ג התקיים טקס קבלת פנים חגיגי והסלנה במעמד שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', חבר הכנסת ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים משה ליאון, הרב הראשי לירושלים שלמה משה עמאר ובכירי הנהלת אל על, בראשות יו"ר החברה אלי דפס והמנכ"ל גונן אוסישקין ועוד מכובדים רבים.

הזמרת שולי נתן שביצעה במקור את השיר "ירושלים של זהב", ריגשה את כל האורחים כשביצעה את השיר שוב, בביצוע מיוחד שהוכן לאירוע, יחד עם מקהלת ילדים מבית הספר איתן מירושלים.

קבלת הפנים
קבלת הפניםצילום: עופר חג'יוב

גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על, אמר באירוע: "מהי גאווה ישראלית? גאווה ישראלית היא שמטוס דרימליינר הנושא בגאון את מגן הדוד על זנבו, קרוי על שם עיר הבירה של מדינת ישראל, ירושלים, ונותן כבוד לנעמי שמר על שירה, 'ירושלים של זהב'. גאווה ישראלית היא שצוותי אוויר והקרקע של אל על הביאו את המטוס הזה מסיאטל הרחוקה.

''החיבור בין ירושלים לאל על יוצר משהו מיוחד. אין סמלי מזה שנוסע מתחיל או מסיים את מסעו במטוס ששמו 'ירושלים של זהב'. תקוות, חלומות, תפילה והתעצמות רגשית קשורים בעיר הזאת, ירושלים", הוסיף המנכ''ל.

ראש העיר ירושלים משה ליאון אמר באירוע: "יש לנו ירושלים של זהב, עם ישראל עם לב של זהב ועכשיו גם מטוס של ירושלים בזהב. אתם יודעים שהביטוי 'ירושלים של זהב' מגיע מהאגדה היהודית. ירושלים של זהב היה תכשיט מזהב שעליו תבליט של ירושלים. היום, אחרי אלפיים שנה, ירושלים קיבלה, את התכשיט מזהב. 'בשוב ה' את שיבת ציון, היינו כחולמים'. דרימליינר. העם היהודי הוא עם שחולם''.

צילום: עופר חג'יוב
צילום: עופר חג'יוב

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' אמר באירוע: "אל על והחיבור לירושלים מסמל את החיבור בין ההווה לעבר. זו הגאווה של מדינת ישראל. לא מזמן, הייתה אזכרה לשמעון פרס שלמרות חילוקי הדעות הפוליטיים בינינו, הוא היה איש שחלם.

''כל כך הרבה שנים חלמנו על ארץ ישראל ועל ירושלים. התפזרנו בכל קצוות תבל. ועכשיו החלום הזה, הדרים-ליינר, יקצר לנו את הדרך לירושלים. טסתם הבוקר מעל ירושלים. אין כמו לטוס מעל ירושלים. אין בעולם נוף יפה יותר מהעיר ירושלים. אנחנו בעיריית ירושלים עושים הכל כדי שהנוף הזה, ימשיך ויהיה היפה בעולם. ירושלים צומחת, מתייפה, הופכת לעיר של יותר אויר צלול. חג שמח ושנה טובה לכולם", הוסיף סמוטריץ'.

צי מטוסי הדרימליינר 787 של אל על מונה כעת 12 מטוסים מדגם 787-9 מתוך 16 שצפויים להיות סך הכל בצי עד שנת 2020.

מטוסי הדרימליינר מופעלים בנתיבי החברה הישירים לניו יורק וניוארק, לוס אנג'לס, מיאמי, לאס וגאס, סן פרנסיסקו, טורונטו, לונדון, פאריס והונג קונג. בהמשך השנה ועם הצטיידות החברה במטוסי 787-8 נוספים, תחל הפעלתם גם בנתיבים הישירים לבייג'ינג, בומביי, טוקיו ושיקאגו.