תורה ומדע
תורה ומדעצילום: דורון פירסט

המרכז האקדמי לב בירושלים חגג הערב (חמישי) יובל שנים להיווסדו.

האירוע נערך במעמד שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', ראש עיריית ירושלים משה ליאון והמשנה לעיר העיר פלייר חסן, מחזיקת תיק קשרי חוץ בעירייה.

עוד השתתפו: יו"ר הועדה לתכנון ותקצוב במל"ג פרופ' יפה זילברשץ, נשיא המרכז פרופסור חיים סוקניק, המנכ"ל יוסי זעירא, הרקטור קנת' הוכברג, וקורט רוטשילד - ממייסדי המרכז.

פרופסור זילברשץ אמרה בנאומה כי ''המרכז האקדמי לב נוטל אחריות מרכזית במשימה הלאומית החשובה של שילוב האוכלוסייה האתיופית באקדמיה בישראל. בנוסף המרכז ראוי לכל שבח וציון התגייסותו של המרכז להנגשת ההשכלה הגבוהה לחרדים, כשהמרכז מהווה את חוד החנית בפיצוח האתגר הקשה הזה של השכלה גבוהה לחרדים.

''החרדים מתעקשים על ההפרדה כתנאי לכניסתם למערכת האקדמית בעוד חלקים נרחבים במערכת האקדמית מתנגדים להפרדה. בשל כך, למוסד כמו המרכז האקדמי לב שהלימודים מתקיימים בו בהפרדה מקדמת דנא, ונכון למסד ולעגן זאת ככל שניתן, ונשתדל לעשות זאת- יש אפשרות להיות מנוע עצום בקליטת החרדים במערכת ההשכלה הגבוהה".

עוד הדגישה זילברשץ כי " אם רוצים לממש את הרעיון של תורה ומדע הרי שהמרכז האקדמי לב מאפשר לעשות זאת על הצד הטוב ביותר". 

צילום: דורון פירסט
צילום: דורון פירסט

ראש עיריית ירושלים משה ליאון סיפר "בעוד כשבועיים נציין 15 שנה לפטירת חתן פרס ישראל פרופסור זאב לב, מייסד המרכז האקדמי לב. כבן לשושלת רבנים, תלמיד ישיבה ומדען החליט פרופסור לב שאת בניין חייו יבנה על שני יסודות איתנים - תורה ומדע, ובשילוב של שני יסודות אלה הוא ראה מכפיל כוח אדיר והקים כאן את המרכז האקדמי לב שאת יובל שנותיו אנחנו מציינים היום.

''פרופסור לב היה כותב גם כאשר היה עטוף טלית ותפילין, וסיפורו מספר את סיפורו של הבית הזה כולו כיוון שבשני התחומים האלו בתורה ובמדע הקפיד על קלה כחמורה. פרופסור לב היה איש מעש וחזון ואני בספק אם אפילו הוא ראה בעיניו את המוסד הטכנולוגי שהקים בירושלים, מתפתח בצורה מהירה כל כך ומשפיע בצורה כזו עצומה על שילובם של חרדים בחברה הישראלית.

''מהמקום בו אני עומד יצאה הבשורה של שילוב תורה ומדע ויעידו על כך אלפי החרדים שהשלימו כאן השכלה תיכונית, אקדמית ומדעית ומשלבים בחייהם תורה, מדע, פרנסה ודרך ארץ", כך ליאון.

צילום: דורון פירסט
צילום: דורון פירסט

ראש בתי המדרש במרכז האקדמי לב, הרב יוסף צבי רימון, ציין כי "במוסד האקדמי לב אנו זוכים לחבר תורה ומדע, ואני מתרגש לראות פה בית מדרש שוקק חיים. אני לא מסיים שיעור בלי שאלות ודיונים, והסטודנטים כאן חיים בתורה בצורה הכי מלאה שיש, לצד אקדמיה ברמה הגבוהה ביותר. היום אני יודע שככל שאדם לומד ומעמיק יותר בבית המדרש, כך הוא מצליח יותר באקדמיה. קורה כאן במוסד דבר מדהים, כאשר התורה מייצרת אנרגיה וכוח לעשות דברים שמעבר לכל דמיון".

נשיא האקדמי לב פרופ' חיים סוקניק אמר כי "פרופסור לב וקורט רוטשילד עמדו בפני משימה עצומה לשכנע את הרגולטורים לתמוך בהקמת מוסד נוסף להשכלה גבוהה בירושלים שהתבסס על שילוב של עולם התורה והמדע. המסר של פרופ' לב היה שאפשר לעמוד בכל האתגרים והוכחה לכך היא בוגרינו שמשתלבים בתפקידים הבכירים והרגישים ביותר בתעשייה הצבאית ובהיי טק.

"ישנם היום לצערנו בעלי אינטרסים שמנסים לפגוע במוסד שמשלב בתוכו בני תורה שלומדים תורה מבלי להתפשר על הערכים, אך אנו מאמינים בלב שלם בצדקת דרכינו, ובצורך לשמר לימודים טכנולוגיים ברמה הגבוהה ביותר לצד שמירה על חיי תורה ללא פשרות", דברי סוקניק.