תרגיל ה-"Cobra Warrior"
תרגיל ה-"Cobra Warrior"צילום: דובר צה"ל

תרגיל ה-"Cobra Warrior" של חיל-האוויר בבריטניה הגיע לסיומו אתמול (חמישי).

בתרגיל השתתפו מטוסי קרב של חיל-האוויר מסוג "בז", יחד עם מטוסי מערך התובלה של חיל-האוויר, ביניהם "ראם", "שמשון" ו-"קרנף".

לצד חיל-האוויר הישראלי, לקחו חלק בתרגיל חיל-האוויר המלכותי של בריטניה (RAF) עם מטוסי ה-F-35, וחילות אוויר זרים ממדינות נוספות, ביניהן, איטליה וגרמניה.

כחלק מהתרגיל בוצעו עשרות מטסים, אשר הכילו למעלה מ-50 מטוסי קרב בכל מטס. מערך הקרב של חיל-האוויר תרגל יחד עם שאר חילות האוויר המשתתפים תרחישי קרבות אוויר-אוויר ואוויר-קרקע, וכן מתארי לחימה בשטח אויב. כמו כן, מערך מטוסי התובלה תרגל מספר תרחישי תדלוק אווירי תחת אש. פריסה זו העניקה הזדמנות לביצוע טיסה טקטית מול איום מתקדם, בתוואי שטח חדש ולא מוכר.

זוהי פריסת הקרב הראשונה של חיל-האוויר הישראלי בבריטניה, והתרגיל הראשון בשיתוף פעולה של חיל-האוויר הישראלי וחיל-האוויר הבריטי בסדר גודל זה. התרגיל נועד לשמירה על כשירות הכוחות וכוננותם ומהווה אבן דרך חשובה בחיזוק שיתוף הפעולה האסטרטגי והאינטרסים המשותפים הבין-לאומיים בין ישראל לבריטניה וללמידה המשותפת בין חילות האוויר השונים.

"זו הפעם הראשונה שאנחנו משתתפים בתרגיל בסדר גודל שכזה באנגליה, תרגיל מאוד מיוחד וחשוב עבורנו - קודם כל בממד ההיסטורי, חיל-האוויר הישראלי למעשה קם מתוך חיל-האוויר הבריטי, כך שיש הזדמנות מיוחדת לסגור מעגל", גילה ראש להק אוויר, תת-אלוף אמנון עין-דר.

"התרגיל משמעותי גם בהיבט האימון שהוא מאפשר לנו. אנו משתתפים בתרגיל שטסים בו חיל-האוויר הבריטי, הגרמני והאיטלקי עם רמת ביצועים מאוד גבוהה, דבר הנותן לנו הזדמנות לשלוח את האנשים שלנו לאימון איכותי ביותר.

"למדנו כאן הרבה לקחים שניקח אותם הביתה וניישם אותם בתורת הלחימה שלנו. התרגיל הזה הוא חלק משנה מוצלחת של חיל-האוויר הישראלי עם חיל-האוויר הבריטי, שת"פ שהולך ומתהדק- בשנה האחרונה קיימנו שלושה תרגילים משמעותיים מאוד ביחד וכעת אנו משתתפים בתרגיל גדול, מקצועי ומתקדם שחיל-האוויר הבריטי מוביל".