הפגנה נגד שינוי האקלים
הפגנה נגד שינוי האקליםצילום: רויטרס

מאירופה דרך אסיה, אוסטרליה ויבשות נוספות, מאות מיליוני בני אדם אמורים לצאת היום (שישי) לרחובות הערים הגדולות במחאה על שינויי האקלים ובדרישה מהממשלות בעולם לפעול נגד ההתחממות הגלובלית.

"המחאה הגלובלית נגד שינויי האקלים" היא יוזמה של סטודנטים וצעירים מרחבי העולם ואמורה להיות ההפגנה הגלובלית הגדולה בהיסטוריה נגד שינויי האקלים והתחממות כדור הארץ.

המחאה תובל על ידי תלמידה בת 16 משבדיה, גרטה תונברג, שהתפרסמה במאבק שלה למניעת ההתחממות הגלובלית, והגיעה בימים האחרונים לניו יורק על מנת לקחת חלק בפסגת האקלים של האו"ם שתתקיים במטה האו"ם ביום שני.

על פי מארגני המחאה הגלובלית, תוכננו ליום שישי 4638 אירועי מחאה ב-139 מדינות ברחבי העולם. הפגנה נוספת צפויה גם ביום שישי הבא, ה-27 בספטמבר.

אחת ממארגני "יום המחאה הגלובלי נגד שינויי האקלים", קייטי אדר, אמרה כי "שינויי האקלים הם שריפה שמנהיגי ארה"ב מעמידים פנים שהם אינם רואים. ביום שישי אנחנו פותחים במחאה בעד הסכם אקלים חדש, להפסקה מיידית של פרוייקטים של דלק מאובנים, למען צדק סביבתי, לשיקום של הטבע וחקלאות בת קיימא. אנו מוחים עבור עצמנו, עבור החברים והמשפחות. אנו מוחים כי זה מה שעלינו לעשות".

1.1 מיליון תלמידים בבתי הספר בניו יורק קיבלו אישור לוותר על יום הלימודים ולהשתתף בהפגנות, כאשר חברות ענק ובהן אמזון ומיקרוסופט הודיעו גם הן כי העובדים יוכלו לוותר על יום העבודה על מנת לקחת חלק בהפגנות העולמיות.