משפחות שכולות: תומכי טרור בממשלה? גנץ צריך להתבייש

חברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר ממפלגת תל''ם המהווה חלק מסיעת כחול לבן זכו לביקורת חריפה אתמול (ראשון) בעקבות החלטת הרשימה המשותפת להמליץ על בני גנץ כמועמד להרכבת הממשלה הבאה.

''אין דרך לרבע את מעגל החרפה: כשכחול-לבן מכריזים שניצחו, הם מודים במפורש שהם מחשיבים את מצדיקי הטרור ואויבי הציונות מהרשימה המשותפת כחלק מהגוש הפוליטי שלהם", כתב ארז תדמור.

''יועז הנדל, צבי האוזר ושלושת הרמטכ"לים הם אבקת ההלבנה שהובילה מאות אלפי ישראלים ציונים ואוהבי הארץ, לתת את קולם לתועבה הזו", הוסיף.

אחד הגולשים, גיא קמלמכר, צייץ בטוויטר: ''יועז, בוגי, האוזר, אני יודע שבני גנץ הבטיח לכם שכחול לבן היא מפלגת מרכז-ימין ואני יודע שהרגשתם שעשו עליכם סיבוב כשגנץ הבטיח לאשכנזי את תיק הביטחון במקום לבוגי, אבל אם אחרי שהמשותפת תמליץ עליכם לנשיא תישארו בכחול לבן אני מבקש שלעולם לא תגדירו את עצמכם חלק מהמחנה הלאומי והימין''.

גולש אחר הודה שאביו, דתי-לאומי, הצביע לכחול לבן וכעת מרגיש נבגד: "יועז תתבייש, אבא שלי שהצביע כחול לבן לא העלה בדעתו שתכרתו ברית עם חברי בל"ד. רמית אותנו''.

ח"כ הנדל נאלץ להבהיר בקבוצת וואטסאפ של תומכי כחול לבן מהציונות הדתית: ''חברים, אין שום הסכם. הם (הרשימה המשותפת - ח.ב.) לא יהיו בממשלה בשום אופן. רשימה שמבטאת פגיעה בדו קיום. עם חברי כנסת שחלקם לא היו צריכים להגיע לכנסת ישראל''.

הרשימה המשותפת בבית הנשיא

מחוץ לבית הנשיא הפגינו אמש משפחות שכולות, על רקע החלטת הרשימה הערבית המשותפת להמליץ על בני גנץ כמועמדה לראשות הממשלה הבאה.

מירב והרצל חג'אג', הוריה של סגן שיר הי''ד שנרצחה בפיגוע טרור בארמון הנציב לפני כשנתיים, אמרו כי "לא ייתכן שמי שהיה רמטכ"ל של צה"ל יכניס לממשלתו את תומכי הטרור הגרועים ביותר. ישנם גבולות שלא ניתן לחצות. כניסתם של גורמים עויינים תומכי טרור להיות חברים בממשלת ישראל היא פרס לטרור.

''נראה כי גנץ עושה הכל כדי להקים ממשלה אך לא זו הדרך", הוסיפו ההורים, חברי פורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות. ''אנו מרגישים כי כניסתם הצפויה לממשלה מהווה יריקה בפרצופן של המשפחות השכולות באשר הן. יש גבול לציניות. אנו נעשה הכל כדי שאותם תומכי טרור לא יהיו בממשלה הבאה".

חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד אמר כי ''מצביעי כחול לבן צריכים לעשות חשבון נפש לאור החלטת הרשימה המשותפת להמליץ על בני גנץ לראשות הממשלה.

''כשההסכמות וההבטחות ביניהם לבין הרשימה המשותפת יתגלו בעתיד, זה יבהיר להרבה מאוד אזרחים שהצביעו להם את הטעות הקשה שהם עשו. אוי לנו אם אלו יהיו מקבלי ההחלטות. אלו ימים מסוכנים למדינה", כך זוהר.