דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: רויטרס

יושבת ראש בית הנבחרים האמריקני, ננסי פלוסי, צפויה להודיע היום (שלישי) על פתיחת הליך הדחה נגד הנשיא דונלד טראמפ, וכן על הסרת התנגדותה להליך. כך מסר גורם במפלגה הדמוקרטית לרשת NBC.

הדרישות להדחת הנשיא האמריקני מצד מחוקקים דמוקרטים התגברו מאז פרסום הדוח שחיבר החוקר המיוחד, רוברט מולר, שעסק בקשריו של הנשיא עם עמיתו הרוסי ובחשד לשיבוש הליכי משפט מצידו, אך עד כה הגיעה הדרישה בעיקר מצד האגף הרדיקלי יותר במפלגה.

השינוי בעמדת הזרם המרכזי של המפלגה נובע ככל הנראה מהדיווחים לפיהם טראמפ מנסה ללחוץ על אוקראינה לפתוח בחקירה נגד בנו של אחד המועמדים הבולטים לנשיאות מטעם הדמוקרטים, סגן הנשיא לשעבר ג'ון ביידן.

מוקדם יותר היום, טראמפ הודה כי הוא מנע העברת קרוב ל- 400 מיליון דולר של תמיכה באוקראינה, אך הכחיש כי עשה זאת כדי לגרום לכך שהנשיא האוקראיני יפעל לפתיחת חקירה שתפגע ביריבו הפוליטי, המועמד לנשיאות ג'ו ביידן.

על מנת לתמוך בהכחשתו הודיע טראמפ שיאשר לפרסם את תמלילי שיחותיו עם נשיא אוקראינה שעסקו בסוגיית העברת התמיכה הכספית לאוקראינה.

"אני כרגע נמצא באו"ם ומייצג את מדינתנו, אך אישרתי לפרסם מחר את התמלילים המסווגים המלאים של שיחת הטלפון שלי עם נשיא אוקראינה זלנסקי. אתם תראו שהיא הייתה מאוד ידידותית והולמת. זה לא יותר מהמשך ציד המכשפות הגדול וההרסני ביותר בכל הזמנים", צייץ טראמפ.