יגאל עמיר
יגאל עמירצילום: פלאש 90

יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל ופרקליטו, עו"ד אריאל עטרי, הגיבו לסרט "ימים נוראים", המגולל את המאורעות שקדמו לרצח רבין מנקודת מבטו של הרוצח.

"לאחר שצפיתי בסרט ושוחחתי על תוכנו, ארוכות, עם יגאל עמיר אני חייב להודות שהסרט 'ימים נוראים' עשוי היטב כדרמה קולנועית ואני בהחלט ממליץ לצפות בו", סיפר עטרי לחדשות 12. "דרמה - כן, תיאור היסטורי - ממש לא".

לדבריו, "הסרט מצליח לספר סיפור מעניין ועם זאת - אינו משקף את האמת ההיסטורית, הן לגבי חייו האישיים של עמיר ומניעיו והן לגבי ניתוח ההתנהלות שלו בדרך לכיכר מלכי ישראל. במובן זה, 'ימים נוראים' אינו שונה מתיאור המציאות בסרט 'ג'נין ג'נין'".

"ובכל זאת, לדעתו של יגאל עמיר - החופש האומנותי הוא חלק מחופש הביטוי במדינה דמוקרטית, ולכן גם כשעשייה אומנותית אינה משקפת את המציאות, בהכרח - יש לעודד אותה. גם אם היא מקוממת. עם זאת, ברור לנו שחשוב לצפות בסרט מאחר שיש לו ערך אנתרופולוגי רב", הוסיף עו"ד עטרי בשמו של עמיר.

"הסרט מלמד על תפיסת המציאות של חלק לא קטן מהציבור, לגבי השתלשלות האירועים שהובילה את עמיר לכיכר; תפיסת מציאות שהשנים הרבות שחלפו מאז - לא שינו בה דבר. הדבר בא לביטוי בכך שגם יוצרים מוכשרים מאד כמו רון לשם וירון זילברמן, שבעבר הוכיחו הבנה בנפש האדם ומורכבותה, לא הצליחו להתעלות מעל דעותיהם הפוליטיות כאשר הגיעו לדון ביגאל עמיר והציגו את מניעיו בצורה פלקטית המתאימה להשקפת עולמם".

"ואף על פי כן ואולי דווקא משום כך, חובה לראות את הסרט כי יותר משהוא מלמד על דמותו של יגאל עמיר ומניעיו הוא מלמד על עולמם הפנימי המרתק של היוצרים ושל אותו חלק בעם ישראל - שחולק איתם אותה תפיסת עולם", חתם עו"ד עטרי.