ראש הלשכה עו"ד חימי עם עו"ד רידא ג'אבר
ראש הלשכה עו"ד חימי עם עו"ד רידא ג'אברצילום: דוברות לשכת עורכי הדין

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, קורא לראשי מערכת המשפט והאכיפה לקדם תכנית חירום לאומית להתמודדות עם משבר האלימות והפשיעה בחברה הערבית

"המשבר שפוקד את החברה הערבית בימים אלו וגובה קרבנות חפים מפשע, חייב להדליק נורה אדומה בחברה הישראלית כולה ולכן, החלטתי לרתום את לשכת עורכי הדין למאבק הציבורי להתמודדות עם המשבר הנוכחי", אמר חימי בתום פגישה מיוחדת שקיים בצהריים (חמישי) עם מנהל מרכז "אמאן"-המרכז הערבי לחברה בטוחה, עו"ד רידא ג'אבר.

בתום הפגישה הוחלט על שורה של צעדים במסגרת שיתוף פעולה בין הלשכה למרכז "אמאן". בין היתר, הורה עו"ד אבי חימי על קיומו בקרוב של כנס חירום בבית הפרקליט בתל אביב שאליו יוזמנו בכירי מערכת המשפט והאכיפה, נציגי ציבור בכירים במגזר הערבי ועורכי דין ערבים ויהודים שידונו בדרכים להתמודדות מעשית עם תופעת האלימות והפשיעה במגזר הערבי בחודשים האחרונים.

במקביל, הוחלט לרתום את ציבור עורכי הדין למיזם חינוכי-הסברתי שמסגרתו ייפגשו עם תלמידים והורים בבתי הספר ובמרכזים הקהילתיים בחברה הערבית וירצו בפניהם על הנושאים הקשורים להתמודדות עם תופעות הפשיעה והאלימות. את המיזם יובילו חבר המועצה הארצית, עו"ד אמיל נחאס ועו"ד רידא ג'אבר.

כמו כן, שיגר היום ראש הלשכה מכתב לבכירי מערכת המשפט והאכיפה, ובהם נשיאת בית המשפט העליון, השופט אסתר חיות, שר המשפטים, ח"כ אמיר אוחנה, היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר עו"ד אביחי מנדלבליט, פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן ומ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן. במכתבו יצא עו"ד חימי בקריאה לקיים דיון חירום, בהשתתפות נציגי לשכת עורכי הדין, ולקדם תכנית חירום לאומית להתמודדות עם תופעת הפשיעה והאלימות בחברה הערבית.

בתום הפגישה אמר עו"ד ג'אבר: "אני מברך על הירתמותו של ראש לשכת עורכי הדין למאמץ הציבורי בנושא כאוב זה ורואה בכך הלכה למעשה את מעורבותה של הלשכה כולה בחברה הישראלית. אני בטוח ששיתוף פעולה מצד כל גורמי האכיפה והמשפט בישראל, יצמצמו בצורה דרמטית את מימדי התופעה".

בשבת הקרובה ישתתף ראש הלשכה במפגש התייעצות חירום שיקיימו עשרות עורכי דין מהחברה הערבית בבית לשכת הקשר של מחוז מרכז בלשכה, בראשותה של עו"ד רומי קנבל, בטייבה.