חלק מאוהדי הכדורגל שנותרו אמש מחוץ לאצטדיון
חלק מאוהדי הכדורגל שנותרו אמש מחוץ לאצטדיוןצילום: עומר שחר

"ראשי הכדורגל הפכו את האוהדים לאויבי כדורגל". כך טוענים ראשי המאבק נגד הכדורגל בשבת, חברי הארגון 'שבת וכדורגל לכולם'.

הטענה של האוהדים הרבים שמגיעים מכלל קבוצות הליגה והתאחדו במטרה לאפשר לכולם ליהנות מכדורגל ישראלי מהנה, דתיים וחילונים כאחד, מגיעה לאחר שאמש נרשם שיא חדש מצידם של ראשי הכדורגל כנגד האוהדים המסורתיים ושומרי השבת.

היה זה במשחק שהתקיים באצטדיון המושבה שבפתח תקווה, בין מכבי חיפה לסקציה נס ציונה במסגרת המחזור השישי של ליגת העל בכדורגל. המשחק נפתח שתי דקות לאחר צאת השבת והדיר למעשה באופן מופגן אוהדים רבים שומרי שבת.

ובכל זאת, ישנם אוהדים שומרי שבת לא מעטים שהחליטו לעשות כל שאפשר כדי להגיע ולעודד את קבוצתם האהובה, מבלי לפגוע בקדושת השבת. לצורך זה עשו אלה את השבת בקרבת האצטדיון, בידיעה כי גם זה יגרום להם להחסיר את שריקת הפתיחה בדקות ספורות.

למרבה הפתעתם שערי האצטדיון ננעלו עליהם ובמשך מחצית שלמה נאסר עליהם להיכנס לתחומי המגרש על אף שרכשו כרטיסים במחיר מלא ועל אף שהגיעו סמוך לשריקת הפתיחה לאצטדיון.

עומר שחר, אוהד מכבי חיפה שנמנה על האוהדים שומרי השבת שנאסרה עליו הכניסה לתחומי האצטדיון סיפר על התחושות הלא נעימות.

"יום שבת, שעה 19:00, שעה שנוחה לרוב האנשים, ילדים, משפחות, חיילים וסטודנטים, לשומרי שבת קצת פחות אבל חיים עם זה, זה מה יש...", אומר שחר.

"למרות זאת, עשינו מאמצים גדולים להגיע למשחק המוקדם, וגילינו להפתעתנו כי אנחנו לא יכולים להיכנס לאצטדיון ובטח שלא ליציע אליו קנינו כרטיס מבעוד מועד".

לדברי שחר, "במשך דקות ארוכות מאחרים רבים, ובהם שומרי שבת שעשו מאמצים גדולים להגיע למשחק, חיכו מחוץ ליציע המזרחי אליו רכשו כרטיס בתקווה להיכנס, אך הודיעו לנו שוב ושוב שהיציע מלא ואמרו לנו להיכנס ליציע של נס ציונה במקום".

שחר סיפר כי ישנם אוהדים שאכן ניסו לקבל את הצעת הפשרה ולהיכנס אל יציע הקבוצה המארחת מנס ציונה, על אף שזה לא המקום אליו רכשו את הכרטיס, אך השערים גם שם היו נעולים בפניהם. "לבסוף, לאחר מאמצים רבים, הסכימו להכניס את האוהדים ליציע במהלך הפסקת המחצית", סיפר בתחושת החמצה.

"שנת 2019 ועדיין, במשחק ליגת העל בכדורגל, מכניסים אוהדים ליציעים שלא רשומים להם על הכרטיס בעוד אוהדים (בהם מנויי חוץ) שהיו בין הראשונים לקנות כרטיס ליציע כמעט נשארו בחוץ. לא ייתכן שאוהדים יעשו את כל המאמצים להעביר את השבת במרכז הארץ מתוך רצון להגיע לתמוך בקבוצתם וגם בשביל זה ייאלצו לעבור מסכת ייסורים. לא ייתכן שיסגרו את היציעים כבר בשלב מוקדם של המשחק ולא יתנו לאוהדים שהזמינו כרטיסים להיכנס ליציע".

בארגון 'שבת וכדורגל לכולם' אמרו בתגובה לאירוע החמור אמש כי "מנהלת הליגות ומכבי חיפה ממשיכים להתעלם מהקהל המסורתי, מתעלמים ממכתבים, משרת הספורט, מהסכמים, מוועדות, מפניות וממחאות. עוד יומיים יום כיפור וכדאי מאוד שתעשו חשבון נפש, תתחילו להתייחס לקהל שמוכן להיכנס באיחור למשחק מאהבה לקבוצה וכל "אשמתו" שהוא שומר שבת".

"אנחנו מבטחים להחריף את המחאה עד שההתעלמות הזאת תיגמר, אנחנו לא נעלם, ההפך. עברות שבין אדם לחברו אין יום כיפור מכפר, תסתכלו על האוהדים הירוקים שבתמונה, הפכתם אותם לאויבי הכדורגל, תתביישו".