חברה אלימה. ארדן
חברה אלימה. ארדןצילום: Hadas Parush/Flash90

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, טען הבוקר (שני) כי לא ניתן להאשים את המשטרה לבדה באחריות לגל מעשי הרצח במגזר הערבי, אשר קשורים גם לתרבות השלטת בחברה הערבית.

"החברה הערבית, ואני אומר את זה בצער, היא חברה מאוד מאוד אלימה. במקום תביעה משפטית, שולפים סכין או נשק", אמר ארדן בראיון ב"רדיו ירושלים".

"אמא יכולה לתת אישור לבן לרצוח את האחות, כי היא יוצאת עם גבר שלא נראה למשפחה. אני לא אתן לברוח מהדיון הזה", טען ארדן.

דבריו של ארדן עוררו את זעמו של יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, שטען כי השר לביטחון פנים מתחמק מאחריות ומסתתר מאחורי טענות גזעניות.

"במקום לקחת אחריות על ביטחונם של כלל אזרחי המדינה ארדן מעדיף להסתתר מאחורי טענות גזעניות ולזרוק את האחריות על הנרצחים", טען עודה.

"שוב הוא מתחמק מעובדות. מספר הנרצחים בחברה הערבית לפני ארועי אוקטובר 2000 היה זהה לממוצע הארצי. לאחר שהמשטרה הפקירה את הרחובות שלנו לארגוני פשע וכנופיות מספר הנרצחים החל לעלות", הוסיף עודה.

לדבריו, "הפשיעה בחברה הערבית היא לא תוצר של תרבות ערבית אלא גזענות ממשלתית. שר שרואה בנו אויבים ומסרב להגן עלינו מארגוני הפשע המשיגים את רוב המוחלט של הנשק מהצבא. ארדן מוכרח להבין שאין מקום לגזענות החשוכה הזאת בשנת 2019".

"השר מפגין תרבות שלטונית שבטית בלי שמץ של תפיסת אזרחות. אנחנו נמשיך את המאבק לזכות הבסיסית ביותר של כל אזרח - הזכות לחיים וביטחון", הצהיר עודה.