טקס הכפפת העוצבה, אתמול
טקס הכפפת העוצבה, אתמולצילום: דובר צה"ל

״במידה והינך בעל כוח רצון, ראש פתוח ומעוניין באתגר – פנה אלינו בבסיס הקליטה והמיון'' - כך גויסו ראשוני לוחמי עוצבת ׳קלע דוד׳ לפני שלושה וחצי עשורים. בשקט בשקט, מפה לאוזן.

בעוצבה העדיפו כבר אז לפעול בשקט ובחשאי ולהשיג את הטוב ביותר. בין אם זה בגיוס כוח האדם האיכותי ביותר, באמצעי הלחימה המתקדמים ביותר שיאפשרו להם לעשות את מה שהם יודעים הכי טוב – לפגוע בול במטרה.

בראשית ימיה הייתה העוצבה ׳עוף מוזר׳ בצה"ל: עוצבה מיוחדת, שונה, שקרמה עור וגידים תוך כדי תנועה: טירונות בצנחנים, השתייכות לחיל התותחנים, כלי נשק שבאותה העת היו סוד כמוס בצה"ל, וכל זאת בכוח אדם מצומצם. עוצבה קטנה עם כוח אש גדול, אנשי האש והתבונה.

בעשורים שלאחר הקמתה השתייכה העוצבה למפקדת זרוע היבשה ובתחילת שנות ה-90' הוכפפה לחיל התותחנים. בתקופה הזו גיבשה את אופייה הייחודי, את תורות הלחימה הייחודיות לה והשתלבה במאמצים המבצעיים. עם השנים צברה העוצבה מאות פעילויות מבצעיות.

בעשור האחרון השתדרגה העוצבה וכמות המועמדים לשירות בה גדל, הסינון הפך רחב יותר. לוחמי העוצבה נבחרים מבין רבים, עומדים במסלול ארוך ותובעני ומשרתים ביחידה מבצעית מהשורה הראשונה.

המשימה המוטלת על העוצבה הופכת מורכבת מיום ליום. במצב עניינים זה נודעה חשיבות מכרעת לגמישות, ליכולת למידה והשתנות מהירה, לקטלניות. לאור כך, הוחלט לאחר עבודת מטה להכפיף את העוצבה לאוגדת חוד. העוצבה, בכפיפות לעוצבת האש, ישלבו סטנדרטים מבצעיים ובאותה העת תשמור על ייחודה המקצועי.

החלטה זו מעידה כאלף עדים על החשיבות הרבה שהולכת ותופסת גישת האש המדויקת, אשר לוחמי העוצבה הם המייצגים הבולטים שלה; מהירים, יעילים וקטלניים. עוד לא תספיקו לומר את שם המטרה- הם כבר פגעו.