בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

רק לפני 10 שנים אנשים פחדו לקנות בתים ביהודה ושומרון. בכל פורום עולמי היה מוסכם שצריך להעיף אותנו מהבית.

לפני 10 שנים היו פינויים כל הזמן. היום, פינויים מדיניים כבר מזמן אין, פשוט כלום. כבר שנים לא גורשה משפחה אחת מביתה ביו"ש בגלל החלטה מדינית. גם הצונאמי של פינויי בג''ץ נבלם לגמרי. תפוח מערב היה האחרון.

לפני 10 שנים מח"ט שומרון היה עסוק בתדרוך העיתונאים נגד ההתיישבות ורדיפת התושבים, היום מח''ט שומרון מארגן שיא של תרומות דם ומתגאה בתושבי השומרון בתקשורת.

לפני 10 שנים אף אחד לא חלם להשקיע פה בתחבורה, היום סוללים כבישים במיליארדים.

לפני 10 שנים צה''ל חשב 10 פעמים לפני שנכנס לעצור מחבלים בשטחי A, היום צה"ל בכל לילה עוצר מבוקשים בזריקת אבנים ובקת''בים.

לפני 10 שנים כשאישרו יחידות דיור בשילה, כל העולם געש בגינויים חריפים, ב-10 שנים האחרונות השומרון כמעט הכפיל את התושבים, ורק אתמול אושרו עוד אלפי יחידות דיור ביו"ש וזה אפילו לא נכנס לחדשות.

יש עוד המון. אבל לכל זה אחראי בגדול אדם אחד - בנימין נתניהו, שהצליח לשנות את כיוון הספינה.
הוא באמת הצליח. ודוגרי - אף אחד לא האמין שזה אפשרי.

אז נכון שיש המון ביקורת, המצב רחוק מלהיות מושלם, ואני רחוק מלהיות ביביסט. אבל נתניהו הוא היחיד היום שיכול להביא תוצאה כזו. בשמאל מבינים את זה ולכן בני גנץ כל יום בבית כנסת ויועז הנדל בונה חושות בשומרון. הכל הכל כשר כדי להדיח את ביבי. משם השמאל כבר יסתדר. זו לא סיסמא.

במוצאי השבת הקרובה אני בעזרת ה' אהיה בהפגנה בכיכר גורן. בלי חשבונות. קודם כל כי רודפים אותו רק בגלל הדברים הטובים שעשה. אבל בעיקר בעיקר כי המלחמה פה היא על כיוון המדינה. ואנחנו שם. בכל הכח. השמפניות הן תרגיל הסחה.