נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: Flash90

מועדים לשמחה חבריי, ברגעים אלו ישנה התנהלות מופקרת וחסרת אחריות של פוליטיקאים מהם אנו מצפים למנהיגות.

ממשלת ישראל משותקת כמעט מזה שנה. עם ישראל לא יסלח למי שיוביל את המדינה לבחירות בפעם השלישית, בתקופה כל כך רגישה. מסביב המזרח התיכון נכנס לעידן מסוכן מאוד.

איראן מגבירה את תחכומה ואת תעוזתה כלפי מדינות האזור, ובקרוב - כלפינו. ארה"ב מוציאה את כוחותיה מצפון סוריה, פעולה עם השלכות מרחיקות לכת. טורקיה פולשת לאזור הכורדי בצפון סוריה. חמאס וחיזבאללה מתעצמים להם בהתמדה. ובישראל - לא ניתן לאשר את התקציב הביטחוני בגלל שאין ממשלה קבועה.

אז מה צריך לעשות? בנסיבות שנוצרו צריך להקים בהקדם ממשלת אחדות לאומית רחבה ושיוויונית בראשות נתניהו וגנץ. כל צד יצטרך להתפשר.

בממשלה כזו הימין לא יוכל להחיל את החוק הישראלי על שטחי C כפי שאני הייתי רוצה. השמאל לא יוכל למסור שטחים. לא תהיה חקיקה פרו-דתית או אנטי-דתית. לא תהא פריצת דרך אידיאולוגית לימין או לשמאל. הממשלה תעסוק בהתמודדות מול איראן, חמאס וחיזבאללה, בצמצום הגירעון, במצב בתי החולים, בפקקים הזוועתיים, בהמשך חיזוק החינוך - בחיים עצמם.

לפני שלושה שבועות כיניתי זאת "ממשלת החיים עצמם". הממשלה תנוהל ברוטציה. נתניהו תחילה. אחר כך גנץ. למה? כי גנץ חייב תקופת התלמדות. ראש ממשלת ישראל הוא התפקיד הקשה על פני האדמה. איננו בלגיה או פינלנד, שמותר להם לשגות. שגיאה חמורה של ראש ממשלת ישראל עלולה להביא לאסון של ממש על מדינת היהודים. גנץ עצמו מבין זאת.

אם חלילה ייפתח משפט פלילי נגד ראש הממשלה נתניהו, הוא ייכנס לנבצרות, על פי פשרת הנשיא, וראש הממשלה בפועל יהיה גנץ. זה השכל הישר.

אגב, לי אישית אין שום רווח בממשלה כזו. להיפך - בממשלה כל כך רחבה כוחי האישי לא יהיה גדול.
אבל מה שחשוב זו טובת המדינה שלנו.

זה כל-כך הגיוני, אז למה זה לא קורה? בגלל אגו ושטויות של פוליטיקאים. יש פוליטיקאים שרואים את מדינת ישראל כמשחק. זה אינו משחק. אלה חיינו שלנו. של ילדינו. ממש כך. איווט ליברמן כבר גרר אותנו לבחירות מיותרות, ואין לו בעיה לעשות זאת שוב. לבחירות בפעם השלישית. גם שחקנים אחרים מגלים חוסר אחריות דומה.

מה אני, נפתלי בנט, עושה בעניין? הכל. כל מה שאפשר כדי לשכנע את הצדדים להקים ממשלת אחדות רחבה. אני פוגש כל מי שאפשר משני הצדדים ואמשיך לעשות זאת. אפעל לשכנוע הציבור והמפלגות השונות להתפשר. להבין שהם לא יוכלו לקבל את כל מה שקיוו. כאמור, אישית יש לי רק מה להפסיד מממשלה כזו.

מכאן אני קורא לבני גנץ: גלה אחריות. לך פגוש מיד את ראש הממשלה. תסכמו את הפרטים. המתווה ברור וידוע. תחסוך את החודשיים המבוזבזים, וחלילה בחירות שלישיות. עם ישראל לא יסלח למי שיוביל את המדינה לבחירות בפעם השלישית. ההיסטוריה לא תסלח למי שבתקופה כה רגישה מנע הקמת ממשלה. עם ישראל חזק. אני מאמין בעם הזה ובחוסנו הפנימי. העם רוצה ממלכתיות ואחריות לאומית; לא עוד בחירות. אסור שמנהיגיו יאכזבו.